חדשות בארץ

דרמה: בנט ויתר על ממשלת הרוטציה עם לפיד

יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר בשיחות סגורות, כי במצב הביטחוני הנוכחי, ולנוכח ההתפרעויות בערים המעורבות, לא ניתן להקים ממשלה שתישען על מפלגה ערבית. המשא ומתן בין ימינה והליכוד התחדש

בנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:23)

דרמה פוליטית: יו"ר ימינה נפתלי בנט החליט לסגת מרעיון ממשלת הרוטציה עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. כך דיווחו הערב (חמישי) יאיר שרקי בחדשות 12 ומיכאל שמש בחדשות 11. בנט עדכן את לפיד בהחלטתו.

בשיחות סגורות הסביר בנט, כי במצב הביטחוני הנוכחי אין היתכנות לממשלת שינוי בהרכב שנאלץ להישען על מפלגה ערבית. לתפיסתו, ממשלה זו לא תוכל להתמודד עם מצב החירום שנוצר עקב ההתפרעויות בערים המעורבות, המצריך הפעלת כוח, הכנסת כוחות צבא וביצוע מעצרים. החלטתו התקבלה גם מתוך ההבנה הפוליטית שלא יזכה לתמיכתה של איילת שקד במהלך 'ממשלת השינוי'.

צוותי המשא ומתן של ימינה והליכוד נפגשו היום, ובנט מתכוון לפעול להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה שתכלול את תקווה חדשה, כחול לבן ויש עתיד. עם זאת, בימינה לא שוררת אופטימיות רבה לגבי הסיכויים להקמת ממשלה במתווה זה. בכך עולה שוב על הפרק האפשרות לקיום בחירות ישירות לראשות הממשלה, זאת במקביל לביטול הממשלה הפריטטית והענקת תיק הביטחון לבנט.

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה, שהביע את התנגדותו להקמת ממשלת בנט-לפיד, מסר: "אני מברך את יו"ר הסיעה נפתלי בנט על החלטה אמיצה, ומקווה מאוד לראות במהרה ממשלה לאומית שתיתן תשובה ניצחת לאלימות הערבית המשתוללת".

יו"ר רע"מ מנסור עבאס סיפר, בריאיון לחדשות 12, כי קיבל מבנט עדכון על החלטתו. הוא הדגיש כי אין לו סיכומים עם בנט או עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי תמיכה אפשרית של רע"מ בבחירות ישירות לראשות הממשלה: "החוק הזה מחליש אותנו. אנחנו לא פוסלים זאת על הסף, נשקול זאת תמורת הישגים לחברה הערבית".

בהצהרה לתקשורת, הבהיר לפיד כי לא יחבור לממשלה עם נתניהו: "שמעתי את הודעתו של בנט על כך שהוא לא רואה היתכנות לממשלת השינוי בנסיבות הנוכחיות. אני מבין את המצוקה, אבל הוא טועה. שינוי לא עושים כשנוח, מי שיחכה לרגע הנכון יגלה שהוא לעולם לא יגיע. שינוי עושים כשאתה מאמין שזה הדבר הנכון, כשאתה מאמין שהדרך שלך היא הנכונה. אין לי שום כוונות לוותר, ואני אמשיך להפוך כל אבן כדי להקים ממשלה בשבועות הקרובים. יש עוד 20 יום למנדט, במונחים פוליטיים זה נצח. נמשיך להיאבק, ואם לא נצליח – נלך לבחירות המיותרות והמסוכנות ביותר בתולדות המדינה, וננצח בהם".

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה