חם ברשת

אברי גלעד שאל ברשת 'האם יש עוד תקווה לדו-קיום'. אלו התגובות שהוא קיבל

בעקבות ההסלמה ואירועי התקיפות הרבים של ערבים כלפי יהודים, אברי גלעד קרא לגולשים שעוקבים אחריו לחוות את דעתם האם יש עוד תקווה לדו-קיום. מה ענו הגולשים?

אא

בעקבות ההסלמה ואירועי התקיפות הרבים של ערבים כלפי יהודים, אברי גלעד קרא לגולשים שעוקבים אחריו לחוות את דעתם האם יש עוד תקווה לדו-קיום. "בוקר טוב, שלחו לנו תמונות שצילמתם במהלך הערב אתמול והלילה ואולי נראה את התמונות בשידור. וגם - הציעו שם למצב. לא למבצע מול חמאס בעזה ("שומר החומות") אלא לבערה הפנימית שבתוך ישראל. האם עוד יש תקווה לדו-קיום? שתפו אותנו בתחושות שלכם", נכתב בפוסט. 

איך הגיבו הגולשים? לפניכם התגובות הנבחרות:

 

בטור השבועי שלו שפורסם ב'ישראל היום', התייחס גלעד לאירועי ההסלמה וכתב כך: 

מלחמה

עוד לא נרגענו מהמלחמה בקורונה, והנה מתרגשת על ראשינו מלחמה חדשה, המלחמה במרד הערבי הפנים ישראלי שהתחיל ביום ירושלים וסופו מי יודע מתי. כרגיל, הכפתור שהדליק את המהומות הקשות הוא הכפתור הזהוב שבירושלים. רק נשמעות המילים "אל אקצה בסכנה" וכל הפורעים יוצאים ממחילותיהם ומתחילים לפגוע ביהודים - מסורת יפה של חלק מערביי ארץ ישראל מימי פרעות תרפ"ט.

בסיבוב הנוכחי החוליגנים הצעירים עלו מדרגה, נסיונות לינץ' ביהודים בכל רחבי הארץ, הצתות, התפרעויות קשות, מארבים בכבישים, השם ישמור. עד לכתיבת מילים אלה טרם יצאו כלי נשק ממקומות מסתורם, אבל לי ברור שזה רק עניין של זמן, עוד סיבוב או שניים וגם זה יקרה, קרבות רחוב בין חמושים יהודים למבקשי נפשם הערבים - כוחות הביטחון יעצרו את היהודים.

חייבים למפות את מוקדי ההסתה והפוגרומים, ולטפל בהם ביד קשה. בלי להטיל עוצר על ישובים בהם תוקפים יהודים, ומעבר כוחות גדולים מדירה לדירה, מעצר חשודים, חיפושים אחרי כלי נשק ואמצעי לחימה, זה לא יעבוד. הגענו לנקודה שממנה אין יותר הכלה. הפוגרומים ברחבי הארץ היא ההזדמנות להכנס לעובי הקורה הזאת עכשיו ומיד, בלי קשר למצב פוליטי, בלי קשר לקואליציות עם רע"מ. על ברזל מכים כשהוא חם, ועכשיו הוא לוהט. איכוני טלפונים ממקומות המהומות יעזרו בוודאי לכוחות הביטחון לדוג את המחבלים המתחבאים בליבה של אוכלוסיה נורמטיבית. בליבם הם יודו לנו, גם אם בגופם ובקולם יגנו. וחייבים לאסוף את כל הנשק עכשיו.

יש להודיע שתוך שבוע כל מי שבידו נשק לא חוקי יכול למסור אותו בלי להזדהות. בתום שבוע, מי שייתפס אצלו נשק יאבד את אזרחותו ואזרחות משפחתו הגרעינית לעשר שנים ויהפוך לתושב בלבד. הלכו הזכויות. אין רישיון אין דרכון אין משכנתא אין ביטוח אין כלום. בית שיתפס בו נשק יאטם לעשר שנים. אדמה שימצא בה נשק תעבור למדינה ל48 שנים, כל מי שמרים נשק מקבל כדור במקום. ככה.

ואז יתחילו המבצעים, כל לילה בהפתעה בישוב אחר. יושם דגש על כבוד האזרחים ויקבעו כללים ברורים למה עושים ואיך מדברים. אבל בכל בית במקום ישוב שחלק מתושביו רצו להתנסות בהרג יהודי מיד ראשונה, יעשה ביקור. קצת מזכיר מה שקורה בשטחים. לצערי למדנו בשטחים כמה יכולות שעשויות להיות שימושיות עכשיו.

כמה אני מצטער לכתוב טקסט כזה. כבר חשבתי שאנחנו הולכים לפרק חדש, וכמו תמיד, הקיצונים מבאסים הכל. גם אלה שלנו.

ואפרופו שלנו, חייבת לצאת הוראה מיידית מהמפכ"ל שאין לעצור אזרחים שומרי חוק משלנו שהגנו על עצמם בנשק ופגעו במחבלים עם תעודת זהות כאילו משלנו. הנוהג הפסול הזה של האשמת הקורבנות, ושיבוש חייהם לגמרי עד כדי העמדה לדין באשמת רצח למינהו חייבת להתבטל מיד. משטרה חלשה לא מטפלת בתוקפים, משטרה הכי חלשה מטפלת במתגוננים. המפכ"ל קובי שבתאי, נא להנחות להפסיק את הבלבול.

כמה עצוב שבדיוק כשנדמה היה שמשהו זז בחברה הערבית יצאו חלק מצעיריה ובעטו בדלי. לטובת רוב ערביי המדינה הרוצים בשילוב, חייבים להגיב תגובה חסרת פרופורציות לפוגרומים של השבוע, כי להכיל זה להאכיל את המפלצת, וזותי יש לה נטיה לנשוך את היד המאכילה.

תגיות:הסלמהדו קיוםאברי גלעדלודתושבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה