חדשות בארץ

מטח לגוש דן, באר שבע והשפלה

כלי טיס בלתי מאויש חדר לשטח ישראל והתפוצץ סמוך לאחד היישובים בעוטף. לא היו נפגעים באירוע. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "זה ייקח עוד זמן, אבל נשיג את המטרה שלנו – להשיב את השקט למדינת ישראל"

יירוט כיפת ברזל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)יירוט כיפת ברזל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ארגוני הטרור ברצועת עזה שיגרו בצהריים (חמישי) מטח של רקטות לעבר שטח ישראל. אזעקות נשמעו ברחבי גוש דן, בשרון ובשפלה, בבאר שבע, באשדוד ובאשקלון, וכן בשדרות וביישובי עוטף עזה. לוחמי כיפת ברזל יירטו כ-10 רקטות בשמי גוש דן. התקבלו מספר דיווחים על נפילות בשטחים פתוחים, וכן דווח על נפילה בים באזור גוש דן. רסיסים נפלו בדרום תל אביב.

אחת מהרקטות ששוגרו במטח התפוצצה בשטח פתוח באזור המערבי של המועצה האזורית אילות הסמוכה לאילת. בחמאס טענו כי בוצע ירי של רקטה ארוכת טווח לעבר שדה התעופה רמון, אולם גורם ישראלי מסר כי השדה לא נפגע.

במד"א עדכנו, כי ילד בן שבע נפצע באורח בינוני בגפיו בדרכו למרחב מוגן בגזרת מישור החוף. הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים שיבא, כשהוא בהכרה מלאה. חובש מד"א יששכר וייס סיפר: "כשהגעתי למקום הובילו אותי לתוך הממ"ד שבו שכב הילד כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעה מדממת בידו משברי זכוכית. סיפרו לי שבזמן שנשמעה האזעקה הילד שהיה בחצר רץ למרחב המוגן והתנגש בדלת זכוכית שהתנפצה. הכנסתי אותו לאמבולנס תוך כדי חבישה ועצירת הדימום, ופיניתי אותו במצב בינוני לבית החולים כשמצבו יציב והוא בהכרה מלאה".

ביישוב במועצה האזורית לכיש, פינו חובשים ופראמדיקים לבית חולים אישה כבת 60 במצב קל עם רסיסי זכוכיות, אישה כבת 40 שנחבלה באורח קל בדרכה למרחב מוגן ונפגעת חרדה.

בצהריים הותר לפרסום, כי כלי טיס בלתי מאויש של חמאס חדר לשטח ישראל והתפוצץ סמוך לאחד היישובים בעוטף. לא היו נפגעים באירוע. מדובר צה"ל נמסר, כי "לפני זמן קצר, הפיל צה"ל כלי טיס בלתי מאויש שחצה משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל. כלי הטיס היה במעקב יחידות הבקרה האוויריות מרגע החצייה ועד לרגע הנפילה".

כוחות צה"ל פעלו במהלך היום לסכל משגרי נ"ט ואת החוליות המפעילות אותם. באחת הפעולות, תקפו לוחמי מגלן משגר נ"ט של חמאס, שמוקם בבניין מגורים רב-קומות בדרום רצועת עזה. בצה"ל אמרו כי "ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. צה"ל ממשיך לתקוף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה וימשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש". מוקדם יותר תקף צה"ל מתחם צבאי, ובו שלושה משגרי נ"ט של חמאס בדרום הרצועה. בשעות הבוקר סוכלו ארבע חוליות נ"ט, שעמדו לשגר טילי נ"ט לעבר ישראל.

(צילום: דובר צה"ל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בסוללת כיפת ברזל במרכז הארץ. "המפקדים, החיילות והחיילים עושים עבודה יוצאת מן הכלל בהגנה על שמי ישראל ואזרחי ישראל", אמר במקום. "אי אפשר להגיע ל-100% אבל הם מגיעים קרוב מאוד לזה, וכולנו מעריכים את זה פעמיים: אחת בהגנה, ושתיים בהתקפה".

"פעולות ההגנה של סוללות כיפת ברזל נותנות לנו מרחב תקיפה, וצה''ל תקף כבר מאות מטרות, עוד מעט נעבור את ה-1,000, ואנחנו ממשיכים להכות בחמאס תוך כדי הגנה על אזרחינו".

"זה ייקח עוד זמן", הבהיר נתניהו, "אבל בתקיפות רבה, הן בהגנה והן בהתקפה, אנחנו נשיג את המטרה שלנו – להשיב את השקט למדינת ישראל".

שר הביטחון בני גנץ ביקר במערך הכטמ"מ (כלי טיס מאוישים מרחוק) של חיל האוויר בבסיס פלמחים. "בימים האחרונים טייסי ומפעילי כלי הטיס של חיל האוויר פגעו קשות בחמאס ובארגוני הטרור", אמר בסיום הביקור. "השמדנו נכסים צבאיים משמעותיים, סיכלנו בכירים ופגענו במערך התת-קרקעי ובחוליות השיגור. בעוד שלאויבינו יש מטרה לפגוע באזרחים, לנו יש בנק מטרות עמוק ואיכותי של יעדי טרור".

"בחמאס הופתעו מעוצמת התגובה ומהיעדים שהגענו אליהם", הצהיר גנץ. "אני אומר בצורה מפורשת: אנחנו נמשיך להגן ונמשיך לתקוף עד שהאש תופסק ונבטיח שקט ארוך טווח. אין לנו מגבלת זמן, יש לנו עוד הרבה מאוד יעדים. טייסי חיל האוויר וכלי הטיס של חיל האוויר נמצאים בשמי עזה 24 שעות ביממה, על הקרקע לוחמי כיפת ברזל מצילים ומגנים על חיי אדם, כוחות צה"ל פרוסים ומוכנים בכל הגזרות כמו גם בעורף. אנחנו כולנו נכונים לכל משימה".

תגיות:רצועת עזהרקטותשומר החומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה