חדשות בארץ

עמית סגל: הסיקור התקשורתי של ההתפרעויות – מעוות

פרשן חדשות 12, עמית סגל, מתח ביקורת חריפה על הסיקור התקשורתי בישראל, שיוצר השוואה בין ההתפרעויות של ערבים ברחבי הארץ לבין הלינץ' שבוצע בערבי בבת ים: "ציור הסימטריה המעוות הזה גם עלול לעלות בחיי אדם"

  • ב' סיון התשפ"א
סגל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)סגל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

פרשן חדשות 12, עמית סגל, התייחס היום (חמישי) להתפרעויות של ערבים בימים האחרונים ברחבי הארץ וללינץ' באזרח ערבי בטיילת בבת ים. הוא גינה בחריפות את מעשי האלימות, ובמקביל מתח ביקורת נוקבת על הסיקור התקשורתי שיוצר השוואה בין שני הצדדים. "לא, אין סימטריה", כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

"פורעים ערבים עברו אמש, זה הערב השני, בין כל העסקים של היהודים בעיר עכו, מציתים אותם אחד אחד, ואם יש בפנים יהודים שאפשר להרוג – הרי זה משובח", פתח סגל. "בבית החולים עדיין נלחם על חייו יהודי בן למעלה משמונים, שנלכד במלון האפנדי שעלה באש. ניסיונות לינץ' בוצעו בלוד, טמרה ובעכו וגם בירושלים בתחילת השבוע אבל מי בכלל זוכר".

"פורעים ערבים מעברו השני של הצד הירוק רצחו ילד יהודי בן חמש שהתחפש בפורים האחרון לצב נינג'ה, עובדת זרה מהודו, אישה מחולון שהייתה בדרכה הביתה, אב ובתו מלוד. יהודים רבים נפצעו גם הלילה בלוד מירי חי, אבנים, סלעים, בקבוקי תבערה ושריפות. בחיפה שישים נפגעים משאיפת עשן שנגרמה מהצתת מכוניות של יהודים. זו רשימה חלקית שבחלקית, אפילו לא עשירית מכלל אירועי השבוע".

סגל גינה בחריפות את הלינץ' שעשו יהודים בערבי, וקרא לשב"כ "לרדוף ולאתר אותם אחד אחד ולהושיב אותם בכלא לשנים רבות". את המשך דבריו הקדיש לביקורת על עמיתיו לעבודה בתקשורת הישראלית, המתמקדת באירוע בבת ים: "לא, אין סימטריה, למרות הניסיונות המגושמים להמציא אותה עוד בטרם הלינץ' בבת ים. אלה לא 'עימותים בערים המעורבות' אלא התנפלות של פורעים ערבים על אזרחים יהודים, רכושם, משפחותיהם והמקומות הקדושים להם. זו לא 'אלימות הדדית' אלא גל עצום של התנפלות על הדו-קיום, שכנגדו עולה עכשיו קומץ יהודי אלים במספר מקומות מועט במדינה".

"מי שמנסה בכוח, כל החיים, לייצר סימטריה, מבקש לשדר כאילו יש כאן מלחמת אזרחים סטייל בלפסט, בין שני לאומים או שתי דתות. ולא היא", הצהיר סגל. "משחר הציונות יהודים הכירו בנוכחות הערבית, אך ערבים לא הכירו בנוכחות היהודית. עזה יכלה לחיות בשלום ובשגשוג לולא החליטה להתנפץ בשנאה אל חומותינו. גם לוד יכלה לפרוח, ועכו פרחה, עד שהתפרץ גל השנאה המבהיל הזה. אף לינץ' יהודי לא בוצע מעולם, סתם כך, ללא סיבה, בתושבי חיפה הערבית, יפו הערבית, לוד הערבית או רמלה הערבית. מעולם לא התפרעו יהודים בכותל נגד הערבים בהר הבית, רק להיפך. והם עוד מעזים לומר שאל-אקצה בסכנה".

סגל סיים את דבריו בקביעה, כי "ציור הסימטריה המעוות הזה גם עלול לעלות בחיי אדם: כל עוד מדינת ישראל תסרב להכיר במצב, היא תתמהמה במשלוח צבא לערים המעורבות, כשם שהטלת העוצר בלוד התמהמהה. עוד שווה להקדיש פעם מחשבה לצורך הפסיכולוגי בהלקאה על החזה תחת אש. אבל לא עכשיו. אין זמן, ואין סימטריה".

תגיות:בת יםלודערביםהתפרעויותעמית סגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה