חדשות בארץ

מהומות ברחבי הארץ: יהודי נפצע קשה בעכו, ערבי הותקף בבת ים

גבר יהודי הותקף בעכו במקלות ובאבנים על ידי ערבים, והועבר במצב קשה למרכז הרפואי לגליל בנהריה. בבת ים התפרעו מפגינים יהודים, גרמו נזקים לחנויות והכו ערבי שעבר במקום. הרב הראשי לישראל, הגר"י יוסף: "על פי תורת ישראל אין שום היתר לקחת את החוק לידיים ולפעול באלימות. עלינו להיות אור לגויים"

לוד, הערב (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)לוד, הערב (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 22:25)

האלימות ברחבי ישראל התפשטה הערב (רביעי) לערים נוספות. יהודי כבן 30 הותקף במקלות ובאבנים על ידי ערבים סמוך לכיכר אגד בעכו, במהלך הפרות סדר אלימות בעיר. הוא פונה במצב קשה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, כשהוא סובל מחבלת ראש.

חובש בכיר במד"א, פיראס רייס, סיפר: "היינו בסמוך לאזור כשראינו את הפצוע שוכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלת ראש מדממת. מיד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות והנשמה, ופינינו אותו במצב יציב להמשך טיפול בבית החולים".

באירוע נוסף בעיר, יידו מתפרעים אבנים לעבר שוטרים סמוך לכיכר חב"ד. נהג שנקלע למקום הותקף על ידם, וכתוצאה מכך פגע באחד מהם. הנהג והאזרח שנפגע מהרכב פונו לקבלת טיפול רפואי. הרכב הוצת על ידי המתפרעים.

בחיפה דווח על ניסיון דריסה במושבה הגרמנית בעיר. מהמשטרה נמסר, כי נהג הרכב, כבן 20, נקלע לתוך המון של מתפרעים. במהלך ניסיונו להימלט מהמקום הוא פגע בגבר בן 26, שנפצע באורח בינוני וסובל מחבלה בראשו. הנהג נלקח לחקירה. באירוע אחר הושלך בקבוק תבערה לעבר ניידת משטרה. לא היו נפגעים, אך הניידת נשרפה לחלוטין.

בטיילת בבת ים התפרעו צעירים יהודים וגרמו נזקים לחנויות, חלקן בבעלות ערבית. נהג ערבי שעבר במקום הוצא מרכבו והוכה על ידם. הוא פונה לבית החולים איכילוב במצב בינוני. ראש העיר בת ים, צביקה ברוט, גינה את מעשי האלימות בעיר ואמר כי הם "אורגנו על ידי פרובוקטורים שהגיעו מחוץ לעיר ואינם תושבי בת ים. זו לא דרכנו". על פי דיווחים שונים, הפרות הסדר האלימות אורגנו באמצעות הרשתות החברתיות על ידי תומכי "לה פמיליה", כשכוונתם הייתה להגיע ליפו ולהתעמת עם תושבים ערבים. כוחות משטרה עשו שימוש ברימוני הלם כדי לבלום אותם. 

בטבריה הותקף נהג ערבי שנקלע להפגנה של צעירים יהודים. שוטרים שהיו במקום גוננו עליו, והוא פונה לקבלת טיפול רפואי. מצבו מוגדר קל. אחד השוטרים נפגע באורח קל מאבן. ארבעה חשודים במעשה נעצרו.

בלוד התחדשו ההתפרעויות של תושבים ערבים, על אף שהמשטרה הכריזה על עוצר לילי החל מהשעה 20:00. במשטרה התקבלו דיווחים על יידויי אבנים והצתת רכבים במספר נקודות חיכוך בין יהודים לערבים בלוד. בצומת גינתון פרצה קטטה בין יהודים וערבים, וכוח משטרה הגיע אל המקום כדי להפריד בין הצדדים. מוקדם יותר הערב מסרה המשטרה, כי לוחמי משמר הגבול ושוטרים פועלים בחמישה מוקדים של הפרות סדר בלוד, בהם מאות מתפרעים מיידים אבנים, מבעירים פחים, יורים זיקוקים וחוסמים צירים. עד כה עצרו הכוחות 18 חשודים בהתפרעויות.

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הגר"י יוסף, פרסם הודעה בה קרא להימנע מאלימות: "אזרחי ישראל החפים מפשע מותקפים על ידי ארגוני טרור. הדם אמנם חם, הלב סוער, המראות קשים. אבל אסור לנו להיגרר לפרובוקציות ולפגיעה באדם או ברכוש". הרב הדגיש, כי "על פי תורת ישראל אין שום היתר לקחת את החוק לידיים ולפעול באלימות. יש להותיר את מלאכת השבת הסדר על כנו לידי משטרת ישראל שזהו תפקידה. עלינו להיות אור לגויים ולא חלילה להיפך".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', יצא אף הוא בקריאה להפסקת ההתפרעויות: "אחיי היהודים. חדל! אנחנו לא כמוהם. אסור לנו להיגרר לאלימות הזו חלילה. הגנה עצמית מול טרור ופורעים כן, אלימות יזומה והרס רכוש בשום אופן לא. אסור להידרדר לאנרכיה".

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, כתב: "אחים שלי, הרוח סוערת והדם רותח. אנחנו מותקפים מבחוץ ובפנים – חלק מערביי ישראל ממשיכים להשתולל בפראות, אבל אסור לנו לקחת את החוק לידיים ולהידרדר לאנרכיה. הגנה עצמית – כן. תקיפה ואלימות כנגד אזרחים – בשום אופן לא".

חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) גינה את מראות האלימות בבת ים: "אני מביע זעזוע ושאט נפש מקומץ מופרע שנוהג באלימות ומשחית רכוש. זו איננה דרכנו. למרות האירועים הקשים והפרעות מצד ערבים ישראלים בלוד, עכו וחיפה, אין להתנהגות מהסוג הזה מקום במחננו ובחברה חפצת חיים בכלל. אני מצפה מהשר לבטחון הפנים וממשטרת ישראל להתחיל להכיר את המושג משילות, ולמצות את הדין עם פורעים אלימים בכל מקום ובכל רחבי הארץ".

תגיות:לודהרב יצחק יוסףערביםהתפרעויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה