חדשות בארץ

מנסור עבאס: לאחר שהאש תדעך – נשוב למשא ומתן

בריאיון לרדיו מכאן, אמר יו"ר רע"מ מנסור עבאס כי "אין מנוס מלשוב למגעים הפוליטיים להרכבת הממשלה". יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט תקפו את הממשלה על אופן טיפולה בהסלמה הביטחונית. סגן שר הבריאות, יואב קיש: "בנט ושקד, אתם כפסע לפני אובדן עשתונות ערכי מוחלט"

עבאס (צילום: פלאש 90)עבאס (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר רע"מ מנסור עבאס התייחס הבוקר (רביעי) למגעים להקמת ממשלה, אותם השהה שלשום בעקבות ההסלמה הביטחונית. "אין מנוס מלשוב למגעים הפוליטיים להרכבת הממשלה אחרי שהאש תדעך", אמר בריאיון לרדיו מכאן. "יש לנו הזדמנות אמיתית למלא תפקיד חשוב בפוליטיקה הישראלית למען החברה שלנו".

הלילה, ברקע הביקורת על שתיקת מנהיגי הציבור הערביים נוכח האלימות של מתפרעים ערבים ברחבי הארץ, קרא עבאס להרגעת הרוחות אם כי לא גינה במפורש את ההתפרעויות: "בעיצומו של גל הזעם העממי אותו אנו מבינים, אנחנו רואים שהעניינים החלו להתפתח לכיוונים מסוכנים מאוד. ההפגנות העממיות בדרכי שלום הפכו להתנגשות ישירה, מה שמהווה סכנה גדולה לנפשות צעירינו ולשלומם".

"אני פונה אליכם ממקום של אהבה ואחריות, להבין את הסכנה הטמונה במצב ואת השלכותיו על ההווה והעתיד של החברה שלנו ומעמדה, על חיי בנינו ובנותינו ועל הסיכויים שלהם לחיים בכבוד ולתנועה בביטחון בתוך הארץ. אני מבקש מכולכם לקחת אחריות, להתנהג בחוכמה, לשמור על הסדר הציבורי והחוק, לשמור על חייכם וחיי התושבים – כולם ללא יוצא מהכלל".

בהמשך דבריו פנה יו"ר רע"מ להנהגות הפוליטיות הערביות, לראשי הרשויות המקומיות ולאנשי הדת וקרא להם "לצאת בקריאה ברורה לשמור על חיי האנשים, לשמור על הסדר הציבורי, ולהתנהג באחריות ובחוכמה כדי למנוע הידרדרות נוספת במצב. בימים הבאים נמצא את הזמן לחשבון, לגנות ולהטיל את האחריות על מי שצריך לשאת בה. אולם כעת בואו ונפעל ונשאף כולנו לתיקון המצב".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הבהיר הבוקר כי אינו מתכוון לזנוח את כוונתו להקים ממשלת רוטציה משותפת עם יו"ר ימינה נפתלי בנט. מדיווחים שונים עולה, כי למרות ההסלמה הביטחונית מול ארגוני הטרור ברצועה וההתפרעויות של אזרחים ערבים ברחבי הארץ, בימינה לא שוללים את האפשרות להקמת ממשלה שתישען על רע"מ.

לפיד מתח ביקורת חריפה על הטיפול של הממשלה במשבר: "אירועי השבוע האחרון – מהר מירון עד שייח' ג'ראח, מעזה ועד עכו – לא יכולים להיות תירוץ להשארת נתניהו וממשלתו במקומם", כתב. "בדיוק להיפך. הם בדיוק הסיבה למה צריך להחליף אותו מה שיותר מהר".

"אנחנו ניתן גיבוי מלא לכוחות הביטחון ולשוטרים לפעול בכל דרך להחזרת השקט", הוסיף לפיד. "הניסיון מלמד שארגוני טרור מבינים רק כוח, וצריכים לדעת שנפעיל כוח ללא היסוס. במקביל נמשיך את המאמצים להקים ממשלה חדשה, מפני שאנחנו פועלים בקודים אחרים: אנחנו לא מפחדים מהם, והם לא ינהלו לנו את החיים. ישראל זקוקה יותר מתמיד לממשלת אחדות, שתאפשר לנו להתמודד יחד עם האתגרים. אין לי שום כוונות לעצור את התהליך הדמוקרטי של הרכבת ממשלה חדשה בגלל החמאס. זה יהיה פרס לטרור, והגיע הזמן שישראל תפסיק לתת פרסים לטרור".

בנט הוציא אף הוא הודעה, בה תקף את הליכוד שלדבריו "הפך ממפלגת שלטון למפלגה שנכשלת בניהול המדינה ומוליכה אותה ברשלנות ממחדל לאסון". הוא קרא לממשלה ש"לא לסיים את הסבב הנוכחי בעזה לפני שחמאס משלם מחיר יקר" ולהבטיח את ביטחונם של היהודים מול המתפרעים הערבים בערים המעורבות: "ימינה תיתן גיבוי מוחלט לכל צעד להשבת הבטחון של ממשלת נתניהו-גנץ, במנותק מכל חישוב פוליטי. כעת הזמן להתאחד ולנצח".

על אף שבנט לא התייחס במפורש למגעים להקמת ממשלה בראשותו שתישען על רע"מ, הוא לא דחה זאת על הסף. בציונות הדתית הגיבו במתקפה חריפה על דבריו: "לתדהמתנו לא רק שבנט מסרב להוריד מהפרק הקמת ממשלה עם תומכי הטרור שפורעים היום ביהודי לוד, רמלה והנגב, אלא שבשעות אלה ממש הוא ממשיך לנהל איתם מגעים אינטנסיביים להקמת ממשלה. בנט ושקד ממשיכים באובדן עשתונות ערכי בלתי נתפס".

סגן שר הבריאות, יואב קיש (הליכוד), הגיב על דבריו של בנט מעל בימת הכנסת: "שמעתי שהוא מאשים אותנו בהסלמה ובמצב. כך לא מתנהג מנהיג במשבר. כך פועל אדם חסר מעצורים, שמחפש כל תירוץ לכיסא. אדם שמזניח את האמונה והאידיאולוגיה בשביל רווח אישי. נפתלי ואיילת שקד, אתם נמצאים כפסע לפני אובדן עשתונות ערכי מוחלט. אתם חייבים להתעשת".

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטמנסור עבאסבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה