חדשות בארץ

נתניהו: "ארגוני הטרור חצו קו אדום – ישראל תגיב בעוצמה רבה"

בנאום בטקס לציון יום ירושלים בגבעת התחמושת, אמר ראש הממשלה כי ארגוני הטרור בעזה ישלמו מחיר על חציית הקו האדום בירי הרקטות לעבר ירושלים: "העימות הנוכחי יכול להימשך זמן מה, זה מאבק עיקש". שר הביטחון בני גנץ: "חמאס ובכיריו ישלמו את מחיר התוקפנות"

נתניהו, ארכיון (צילום: פלאש 90)נתניהו, ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:41)

(וידאו: איתי בית און, לע"מ. סאונד: בן פרץ, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) להסלמה הביטחונית מול ארגוני הטרור ברצועה. "אנחנו במאבק שמתפרס על פני כמה חזיתות: בירושלים, בעזה ובמקומות אחרים בארץ", אמר בנאום שנשא בטקס המרכזי לציון יום ירושלים שנערך בגבעת התחמושת. "ארגוני הטרור בעזה חצו לפנות ערב ביום ירושלים קו אדום ותקפו אותנו בטילים במבואות ירושלים".

"ישראל תגיב בעוצמה רבה", הצהיר נתניהו. "לא נסבול פגיעה בשטחנו, בבירתנו, באזרחינו ובחיילינו. מי שתוקף אותנו ישלם מחיר כבד".

"אני אומר לכם, אזרחי ישראל, העימות הנוכחי יכול להימשך זמן מה. לא חפצנו בהסלמה, אבל מי שבחר להסלים ירגיש את נחת זרוענו. אינני יכול לשתף אתכם בהערכות המצב שאני מקיים עם כל גורמי הביטחון, וגם לא בכל הפעולות שאנחנו מבצעים. זהו מאבק עיקש שנגזר מראיית התמונה הכוללת. אנו מנהלים אותו בנחישות, באחריות ובתבונה".

"איננו נופלים למלכודות אויבים ואיננו כפופים למקלדות צייצנים. מבחן המנהיגות מחייב לקבל החלטות נכונות גם כשהן אינן מובנות לכל ברגע נתון, וצדקתן מתבררת בהמשך. מי שלא מסוגל לנהוג ולעמוד בלחץ הביקורת לא כשיר להנהגה. אנחנו בוחרים בקפידה את תזמון התגובה שלנו ואת עוצמת העימות עם אויבינו, וזה לא דבר חדש", הבהיר ראש הממשלה.

שר הביטחון בני גנץ קיים הערב הערכת מצב בנושא הגנת העורף, בהשתתפות השר לנושאים חברתיים ואזרחיים מיכאל ביטון, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, ומפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין. במסר לציבור בסיום הדיון, אמר גנץ כי "ארגון חמאס הפר בשבועות האחרונים את הריבונות הישראלית, וחצה את הקווים האדומים. הוא יישא בתוצאות. בשבועות האחרונים כינסנו ועידכנו את הקבינט הביטחוני, וקיימנו שורה של דיונים והערכות מצב. בהתבסס על הדיונים האלו, אישרנו היום פעולות התקפיות במספר מתווים, שיפגעו קשות בחמאס ובשאר ארגוני הטרור. פעולות שיבטיחו את ביטחונה של מדינת ישראל, ואת החזרת השקט המוחלט לטווח הרחוק".

"מדינת ישראל עשתה הכל ותעשה הכל כדי לשמור על חופש הפולחן", הוסיף גנץ "ארגון חמאס, בפעולותיו שמכוונות נגד אוכלוסייה אזרחית, הוא הנושא הבלעדי באחריות. הוא ובכיריו יהיו אחראים וישלמו את מחיר התוקפנות. הפעולות ההתקפיות האלו צפויות להימשך עד שנשיג את היעדים שהצבנו".

תגיות:רצועת עזהירושליםיום ירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה