חדשות בארץ

ירושלים: שוטר חילץ יהודים מניסיון לינץ’

מתפרעים ערבים יידו אבנים לעבר רכב שנסע באזור שער האריות, ונהגו היהודי איבד שליטה ופגע באחד מהם. שוטר שפעל לחילוצו מניסיון הלינץ' חש בסכנת חיים ופתח בירי באוויר

זירת האירוע (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)זירת האירוע (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 13:08)

ניסיון הלינץ' (צילום: דוברות המשטרה)

מתפרעים ערבים השליכו היום (שני) אבנים לעבר נהג יהודי שנסע באזור שער האריות בירושלים. כתוצאה מיידוי האבנים, איבד הנהג שליטה על הרכב, סטה מהכביש ופגע באחד המתפרעים. המתפרעים המשיכו לידות אבנים ובלוקים לעבר הרכב, פתחו את דלתות הרכב וניסו לבצע לינץ' בנהג ובשני נוספים נוספים שהיו עמו. שוטר שהגיע אל הזירה הדף את המתפרעים. במהלך האירוע הוא חש בסכנת חיים ופתח בירי באוויר. מהמשטרה נמסר, כי הכוחות במקום פועלים לאיתור החשודים.

שניים מבין שלושת נוסעי הרכב פונו לבית החולים הדסה הר הצופים כשהם סובלים מחבלות קלות. חובשת בכירה במד"א, מלכה לוק, סיפרה: "הגענו למקום האירוע וראינו את הגברים עומדים מחוץ לרכב לאחר שנרגם באבנים כששוטרים מאבטחים אותם. הפצועים סבלו מחבלות קלות ומפגיעות של גז מדמיע. שני הפצועים הוכנסו לאמבולנס לקבלת טיפול רפואי, ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם יציב".

נהג הרכב שהותקף סיפר לאחר מכן: "לאורך כל הדרך חטפנו אבנים, ברחובות שאמורים להיות מאובטחים על ידי המשטרה. הרחובות ריקים ממשטרה ומלאים בצעירים ערבים. אני עם המשטרה על הקו, אומר להם 'זורקים עליי אבנים'. הגעתי לפה, אין לי יותר לאן להתקדם, אני מתחיל לנסוע קדימה ואחורה. השמשות התנפצו, גז פלפל נכנס לתוך הרכב. בשלב מסוים האוטו נעצר, נתקעתי בבטון. פותחים את הדלתות, עשרות ערבים הכו אותנו. עד ששוטר אחד, מכל השוטרים שנמצאים פה למטה, הגיע וסיים את האירוע".

עדות השוטר (צילום: דוברות המשטרה)

בעקבות ניסיון הלינץ', מתח יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לינץ' נורא כזה שמתרחש לאור יום בירושלים הוא כשל טקטי ואסטרטגי", כתב בטוויטר. "אסטרטגית יש כאן כישלון של נתניהו במשך הרבה מאוד שנים באכיפת הריבונות היהודית בירושלים. הרמת הראש של האויב הערבי בבירה לא התחילה ביום אחד. זה אירוע מתגלגל שהולך ומחמיר משנה לשנה. 100% כישלון של נתניהו. מדיניות של אפס אכיפה ואפס הרתעה מול פעילות גלויה של ארדואן והרשות הפלסטינית ושלל גורמי אויב ומול הרמת הראש של הטרור להאלימות. כמעט תמיד כניעה והתקפלות".

"טקטית כישלון של המשטרה שמאפשרת יותר ויותר מקרים כאלה בימים האחרונים", הוסיף סמוטריץ'. "עד עכשיו זה תמיד מסתיים בנס. תודה לקב"ה שנכנס במקום שבו אנחנו נכשלים".

באירוע אחר נפצעה תינוקת בת שבעה חודשים בראשה מאבן שהושלכה לראשה ליד בית אורות. היא פונתה להדסה הר הצופים, מצבה מוגדר קל והיא הושארה להשגחה בחדר מיון ילדים.

מוקדם יותר הבוקר התפרעו מאות פלסטינים בהר הבית, יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר שער המוגרבים. בהוראת מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, פרצו כוחות המשטרה המוצבים במקום לתוך המתחם, והגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. מהמשטרה נמסר, כי תשעה שוטרים נפצעו ואחד מהם פונה לקבלת טיפול רפואי. בסהר האדום דיווחו על כ-200 פצועים בקרב הפלסטינים, ארבעה מהם במצב קשה.

הנשיא ראובן ריבלין הגיב על המהומות בהר הבית וחיזק את ידיהם של כוחות הביטחון: "מדינת ישראל מכבדת את חופש הפולחן וכך תמשיך ותעשה תמיד, אך לא תעמוד מנגד מול הפרות הסדר, מול פעילות חבלנית, מול תמיכה בטרור. ירושלים יקרה לנו מכל, היא עיר של קודש, עיר של שלום, עיר שהשלום הוא שמה. זו השעה להבטיח כי קדושתה של ירושלים זוכה לכבוד מכל אוהביה. כעיר של אמונה, עיר תפילה. מדינת ישראל תמשיך לשמור על ירושלים ולטפח אותה תוך מתן כבוד לאמונות השונות. כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים".

תגיות:ירושליםהתפרעויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה