עובדות שלא ידעתם

הידעתם מהי הצפרדע השקופה?

איזה חילזון מדביק על עצמו אבנים, איזה צבע לובש המלך והיכן נמצא גן הרעל? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

• הידעתם מהי הצפרדע השקופה? צפרדע הזכוכית, ששייכת למשפחת הצנטרולניים, היא צפרדע שקופה. דרך בטנה אפשר לראות די בקלות את האיברים הפנימיים שלה. היא חיה באגנים של נהר האמזונס ושל נהר האורינוקו, וכן בדרום מזרח ברזיל ובצפון ארגנטינה. ישנם זנים שלה גם במרכז אמריקה – ממערב מקסיקו ועד פנמה, ומבוליביה ועד הרי האנדים שבוונצואלה.

• הידעתם מהם גני טופיארי? גן או פארק טופיארי הוא פארק שבו מוצגים עיצובי צמחים המפוסלים בצורות שונות. הצמחים מוגנים בכלובי רשת אשר משמרים ומחזקים את הפיסולים. הפארקים הללו קיימים במגוון מקומות בעולם. בפארק שבבלגיה, למשל, ישנם כ-250 פסלי צמחים, כשחלקם כבר בני יותר מ-130.

• הידעתם לאיזו פטרייה מדממות השיניים? "פטריית השיניים המדממות" איננה המצאה, אלא שמה של פטרייה אמיתית שגדלה בעיקר ביערות של אירופה ושל צפון אמריקה. זוהי פטרייה שאינה רעילה, אך טעמה מר ואינו מתאים לאכילה. הפטריה מכוסה בשכבה לבנה, שממנה מבצבצות טיפות של נוזל אדום וסמיך מתוך נקבוביות הצמח – מה שנותן לה את המראה הייחודי ואת השם הציורי.

• הידעתם איזה צבע לובש המלך? בימים עברו, צבעי הבגדים שימשו במקומות רבים כדי להבדיל בין מעמדות. כך, למשל, בסין העתיקה, רק המשפחה המלכותית הורשתה ללבוש את הצבע הצהוב. באימפריה הרומית, המעמד השליט היה היחיד שהורשה ללבוש כחול-סגול.

• הידעתם מהו גן הרעל? בתוך גני טירת אניק שבצפון מזרח אנגליה, נמצא גן הרעל שהוקם ביוזמתה של דוכסית נורת'מברלנד, ג'יין פרסי. הגן מכיל מעל 100 צמחים רעילים, חלקם אפילו ממיתים. בגלל הסכנה שבו, הביקור בו נעשה רק בסיור מאורגן, והגן כולו מוגן בשערי ברזל שחורים.

• הידעתם איזה חומר משפיע על מצב הרוח שלנו? הסרוטונין הוא מוליך עצבי אשר משפיע באופן משמעותי על תחושת תיאבון, שיכוך כאבים ותחושת הנאה באופן כללי. הוא מופרש, בין השאר, כאשר אנו אוכלים מזון מתוק. חלק מן התרופות נוגדות הדיכאון משפיעות על קולטני הסרוטונין שבמוח.

• הידעתם איזה חילזון מדביק על עצמו אבנים? זהו האבנן, חילזון ייחודי שיוצר לעצמו הסוואה על ידי היצמדות לאבן או לעצם מוצק אחר, והפרשה של חומר שמדביק את האבן אל גופו.

תגיות:צפרדעעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה