חדשות בארץ

יום ירושלים: פלסטינים מתפרעים בהר הבית

מאות מתפרעים פלסטינים יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר שער המוגרבים. השוטרים פרצו לתוך המתחם ועשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. אלפי שוטרים פרוסים בירושלים, ובפרט בעיר העתיקה, כדי לאבטח את אירועי יום ירושלים

הכותל המערבי, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הכותל המערבי, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 9:52)

ההתפרעויות בהר הבית, הבוקר (צילום: דוברות המשטרה)

הפלסטינים חידשו הבוקר (שני) את ההתפרעויות בהר הבית. מאות מתפרעים יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר שער המוגרבים. בהוראת מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, פרצו כוחות המשטרה המוצבים במקום לתוך המתחם, והגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. הסהר האדום דיווח על עשרות פצועים בקרב הפלסטינים. התפילה בכותל המערבי נמשכת בשלב זה כסדרה.

מעברו השני של הר הבית, באזור גת שמנים, יידו עשרות מתפרעים אבנים מכיוון הר הבית לאזור ציר העופל. מהמשטרה נמסר, כי אין נפגעים ולא נגרם נזק. ציר הנסיעה נחסם לתנועה.

על הר הבית מתבצרים כ-8,000 מוסלמים, כשברשותם מצבורי אבנים, ברזלים, מקלות ובקבוקי תבערה. מתיעודים שיצאו מהמתחם עולה, כי במקום הוקמו מתרסים והושחתו מצלמות אבטחה.

מוקדם יותר קיים מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, הערכת מצב בשיתוף מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, וכלל גורמי הביטחון, בסיומה החליט בשלב זה שלא לאפשר כניסה של יהודים להר הבית. "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הפולחן אך לא תאפשר הפרות סדר", נאמר בהודעת המשטרה.

עוד צוין בהודעה, כי "אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול פרוסים משעות הבוקר המוקדמות ברחבי ירושלים והעיר העתיקה, לאבטחת האירועים ולשמירה על שלומו וביטחונו של הציבור". ההחלטה הסופית לגבי ריקוד הדגלים, שמתקיים בכל שנה לרגל יום ירושלים, תתקבל בהמשך היום.

בתוך כך, עימות התגלע הלילה בשיחה שקיימו היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ועמיתו האמריקני ג'ייק סאליבן. בהודעה רשמית של הבית הלבן נאמר, כי סאליבן הביע את "דאגתה העמוקה" של ארצות הברית "מהמצב בירושלים, כולל העימותים האלימים בחראם אל-שריף/הר הבית".

עוד נמסר, כי הבכיר האמריקני חזר על דאגתה של ארצו מפני "פינוי פוטנציאלי של משפחות פלסטיניות מבתיהן בשכונת שייח' ג'ראח": "סאליבן עודד את ממשלת ישראל לנקוט בצעדים מתאימים כדי להבטיח רגיעה במהלך ציון יום ירושלים".

לדברי גורם ישראלי, בן שבת אמר בשיחה כי ישראל מנהלת את המשבר "מתוך עמדה ריבונית, באחריות ובשיקול דעת למרות ההתגרויות", וכי לעמדתה על הקהילה הבינלאומית שלא להתערב: "התערבות בינלאומית היא פרס לפורעים ולשולחיהם שקיוו להפעלת לחץ על ישראל".

תגיות:הר הביתירושליםהתפרעויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה