חדשות בארץ

פרוש ואייכלר לנתניהו: התחייב להיות שני ברוטציה

חברי הכנסת מאיר פרוש וישראל אייכלר קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להצהיר על הסכמתו לפנות מקומו למועמד אחר מהימין שיכול לאחד סביבו את 65 המנדטים של הימין: "אין לנו שום רצון להגיע לבחירות חמישיות שעלולות להסתיים בתבוסה למפלגות הימין והחרדים"

אא

חברי הכנסת מאיר פרוש וישראל אייכלר מיהדות התורה פנו היום (ראשון) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, וקראו לו להצהיר כי יסכים לוותר למשך שנה וחצי על ראשות הממשלה למועמד שיוסכם על 65 חברי מפלגות הימין, כולל ימינה ותקווה חדשה, זאת בניסיון למנוע את הקמת ממשלת בנט-לפיד.

במכתבם ציינו פרוש ואייכלר: "כידוע, במהלך השנתיים האחרונות, ולאורך ארבעה סבבי בחירות, תמכו הסיעות החרדיות והדתיות בגוש שבראשות הליכוד, מתוך כוונה להקים ממשלה ימנית איתנה על בסיס הערכים והמסורת, לצערנו ללא הצלחה. בקשתך לשמור גם עכשיו על גוש ליכוד-דתיים-חרדיים מובנת בהחלט, כדי שלא לתת יד להקמת ממשלת מרכז-שמאל".

"לצד זאת", הוסיפו השניים והדגישו, "אין לנו שום רצון להגיע לבחירות חמישיות שעלולות להסתיים בתבוסה למפלגות הימין והחרדים. לכן צריכים לגבש את מפלגות הגוש המסורתי למאמץ משותף להקמת ממשלת ימין, למנוע בחירות ולא להקדימן".

"הדרך היחידה למנוע ממשלת שמאל וגם למנוע בחירות היא הצהרה ברורה שלך בטרם תקום ממשלת שמאל, כי תעניק לאחד מגוש הימין שיצליח לאחד את 65 ח"כי הימין את ראשות הממשלה לשנה וחצי הראשונות ברוטציה. בזמן הזה תכהן כראש הממשלה החליפי, ותוכל לרכז את המאמץ המדיני מול ממשלת ביידן, הסכמי השלום והגרעין האיראני".

במענה לפניות כתבים, נמסר מלשכתו של השר יעקב ליצמן כי "אגודת ישראל אחידה בתמיכתה בבנימין נתניהו לאורך כל מערכות הבחירות האחרונות. יודגש כי מי שמחליט באגודת ישראל זו אך ורק מועצת גדולי התורה".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מסר בתגובה, כי "תנועת ש"ס הבטיחה בכל ארבע מערכות הבחירות האחרונות כי תתמוך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה. ש"ס עקבית בדעתה ובהבטחתה לציבור הבוחרים, ותמשיך לעשות הכל להקמת ממשלת ימין".

תגיות:ישראל אייכלרמאיר פרושבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה