חדשות בארץ

המתיחות בדרום: שתי רקטות לעבר אשקלון, עשרות שריפות בעוטף

דובר צה"ל מסר, כי לוחמי כיפת ברזל יירטו רקטה אחת והשנייה נפלה בשטח פתוח. בחסדי שמיים, אין נפגעים ולא דווח על נזק. במהלך היום פרצו בעוטף עזה כ-40 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על סגירתו המיידית של מרחב הדיג ברצועה

כיפת ברזל, ארכיון (יונתן זינדל, פלאש 90)כיפת ברזל, ארכיון (יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:41)

שתי רקטות שוגרו הערב (ראשון) מרצועת עזה לעבר אשקלון. התרעות צבע אדום הופעלו בעיר ובמרחב העוטף. דובר צה"ל עדכן בהמשך, כי רקטה אחת יורטה על ידי לוחמי כיפת ברזל והשנייה נפלה בשטח פתוח. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים. מעיריית אשקלון נמסר, כי לא היו נפילות בשטח העיר וכי לא דווח על נזקים.

במהלך היום הגבירו הפלסטינים את טרור הבלונים, שחודש על ידם בימים האחרונים לאחר תקופה ארוכה של הפסקה. על פי נתוני כבאות והצלה, כ-40 שריפות שפרצו בעוטף עזה נגרמו כתוצאה מבלוני תבערה. לשמורת יער בארי נגרם נזק כבד, ושלושה שדות חיטה עלו באש.

בצהריים הופסקה באופן זמני תנועת הרכבות בין אשקלון ובאר שבע (קו הנגב המערבי), וזאת בשל שריפה שפרצה בסמוך למסילה באזור שדרות. כעבור כשעתיים הודיעה רכבת ישראל על חידוש תנועת הרכבות בין תחנות אשקלון ונתיבות.

בעקבות ההסלמה, ועוד בטרם ירי הרקטות לעבר אשקלון, הודיע הערב מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, כי בתום שורת הערכות מצב ביטחוניות, הוחלט על סגירת מרחב הדיג ברצועת עזה. ההחלטה נכנסה לתוקף באופן מיידי ותימשך עד להודעה חדשה.

בהודעה על סגירת מרחב הדיג צוין כי הצעד נעשה "בעקבות הירי הרקטי והמשך הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, המהווים הפרה של הריבונות הישראלית. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי מדינת ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי המדינה".

תגיות:רצועת עזהטרור הבלוניםמרחב הדיג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה