חדשות בריאות

לראשונה מזה כשנה: פחות מאלף חולי קורונה פעילים

150 איש מאושפזים בבתי חולים, מתוכם 84 במצב קשה. על פי נתוני מודל הרמזור, כל היישובים בארץ מוגדרים כירוקים למעט שני יישובים צהובים

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (ראשון), כי אתמול אובחנו 17 נשאי קורונה חדשים. כבכל סוף שבוע, מספר הבדיקות היה נמוך והסתכם ב-11,581. שיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 0.2%. מקדם ההדבקה (R) עומד על 0.74.

לראשונה מזה כשנה, מספר החולים הפעילים ירד אל מתחת לרף האלף ועומד על 985. בבתי החולים מאושפזים 150 חולים, מתוכם 84 במצב קשה. 50 חולים מחוברים למכונות הנשמה. בשתי היממות האחרונות נפטרו שני חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף. מספר הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 6,376.

על פי נתוני מודל הרמזור של משרד הבריאות, ברחבי הארץ אין יישובים אדומים וכתומים. 1,361 יישובים מוגדרים כירוקים, ושני יישובים בלבד – נילי ועין החורש – הינם יישובים צהובים.

פרויקטור הקורונה הלאומי, פרופ' נחמן אש, העריך היום כי במשרד הבריאות ידונו בשבועות הקרובים באפשרות לבטל את חובת עטיית המסכות בחללים סגורים: "ביום חמישי עשינו צעד נוסף כשהסרנו את המגבלות במסגרת התו הירוק", אמר בריאיון ל-ynet. "אנחנו רוצים לראות את השפעת ההקלות מיום חמישי, להתרחק כמה שבועות ולראות שאין עלייה. אנחנו גם עדיין לא בטוחים בהדבקות בין מחוסנים, ככל שנקבל יותר נתונים על זה נוכל לקבל את ההחלטה בקלות. אנחנו בדרך לשם, אבל עדיין אני לא יכול לציין לוחות זמנים".

כזכור, ביום רביעי האחרון חתם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, על החלטה המאריכה את תוקף התו הירוק עד סוף 2021. "לאור הירידה בתחלואה ולנוכח העובדה שנראה שהחיסון יגן עלינו לפחות עד סוף השנה, החלטנו, בהנחיית שר הבריאות, להאריך את תוקפו של התו הירוק למחוסנים ומחלימים עד דצמבר 2021", אמר.

"אני שמח שהחיסון מגן עלינו ומאפשר לנו חזרה לשגרת חיים", הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות. "אבל עלינו להקפיד ולשמור עדיין על זהירות, מסכות במרחבים סגורים ושמירת מרחק, שכן אין עדיין מידע מלא לגבי יעילות החיסון בהגנה מפני חלק מהווריאנטים השונים. אני רוצה לקוות שנמשיך בשגרה ונוכל להתמיד באורח החיים הזה".

במשרד הבריאות ציינו, כי על פי נתוני ההגנה שמעניקים החיסונים ועל פי הדיונים לגבי זמן מתן מנת דחף שלישית, נראה כי החיסונים יעניקו הגנה עד סוף השנה לפחות: "לכן תוקף אישורי התו הירוק הינם עד דצמבר 2021".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה