חדשות בארץ

ראשי המפלגות החרדיות לבנט: תתעשת, אל תקים ממשלת שמאל

יו"ר ש"ס אריה דרעי וראשי יהדות התורה משה גפני ויעקב ליצמן מתחו ביקורת חריפה על יו"ר ימינה נפתלי בנט, וקראו לו שלא להקים ממשלה עם מפלגות השמאל. דרעי: "בנט יהיה איש ימין שיעמוד בראש ממשלת שמאל, אי אפשר ליפות את התמונה עם מכבסות מילים"

דרעי, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דרעי, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראשי המפלגות החרדיות ערכו הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים בכנסת, בה קראו ליו"ר ימינה נפתלי בנט לחזור בו מהכוונה להקים ממשלת רוטציה עם מפלגות השמאל.

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, פתח: "חודש שלם השתדלנו, עשינו כל מאמץ, ויתרנו על כבודנו ועל מעמדנו. לא ספרנו למי יש יותר אצבעות, כדי שנוכל להקים ממשלת ימין כפי שהתחייבנו והבטחנו לבוחרינו, וכפי שמדינת ישראל צריכה כדי לשמור על הזהות היהודית שלה ועל ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל".

"הסכמנו לתת לנפתלי בנט את הבכורה, כדי שימינה – שהבטיחה לבוחריה להקים ממשלת ימין – אכן תוכל להצטרף. ישבתי עם בנט במשך שעות ארוכות. אני אומר מה שאמרתי לו: אם נפתלי וימינה היו באים איתנו יחד עם הגוש, היינו מגיעים בעזרת השם ל-61 מנדטים ויותר. כל מה שהיה חסר זו הסכמה של בנט. ההסכם איתו היה גמור, עם טיוטה כמעט עד הפסיק האחרון. כל מה שהיה צריך זה להודיע שאין ממשלה אחרת. אני משוכנע שלא היו בחירות, אלא הייתה קמה ממשלה של 61 ואפילו יותר. לצערי, נפתלי לא עשה את זה, וכעת המנדט עבר ללפיד".

"בנט יהיה איש ימין שיעמוד בראש ממשלת שמאל", הצהיר דרעי. "אי אפשר ליפות את התמונה עם מכבסות מילים. אנחנו חרדים מאוד כשאנחנו שומעים שליברמן, הרודף הגדול של היהדות והדת, אמור להיות שר האוצר. כשמרצ, העבודה ויש עתיד הם הרוב בממשלה הזו – אנחנו חוששים מאוד מה יקרה לאופי היהודי של מדינת ישראל, מה יקרה לסטטוס קוו, מה יהיו הערכים עליהם נגדל את ילדינו ונכדינו, מה יהיה עם ההתיישבות, מה יקרה לעולם התורה המפואר שבנינו כאן".

"הכדור לא אצלנו כעת, אבל עוד לא מאוחר. ממשלת ימין תקום ברגע שידעו שאין אופציה לממשלת שמאל. אני יודע שקשה, שיש הרבה עכבות, הרבה דם רע באמצע, אבל אנחנו – מייצגי היהדות החרדית – לא במשחק הזה. אל תנתקו את השותפות, אל תחתכו את החבל הזה, אל תעשו טריז בין היהדות החרדית לבין מה שאתם מייצגים. בסך הכל רב המשותף על הנפרד".

"זו לא ממשלת אחדות ולא ממשלת שינוי, זו ממשלת שמאל שתאבד את הזהות היהודית של מדינת ישראל. לכן אני פונה אליך, נפתלי – אנא תתעשת, תתגבר. לא מאוחר עדיין. חזור בך", חתם דרעי את דבריו.

יו"ר דגל התורה, משה גפני, תקף את יו"ר ימינה בחריפות: "אנחנו, החרדים, לא סובלים שחושבים שאנחנו טיפשים, שחושבים שאנחנו לא יודעים מה נעשה. יושב נפתלי בנט, מנהל משא ומתן, הופך אבן על אבן עם לפיד, כדי להקים ממשלת שמאל אנטי-דתית. הוא ואיילת שקד ואחרים באים ואומרים 'הפכנו אבן על אבן כדי להקים ממשלת ימין'. למה אתם עובדים עלינו? פתאום את הקואליציה הזו אתם יכולים לגמור בכמה ימים? לא דיברתם בכלל לפני זה? לא ישבתם ימים ולילות? לא ניהלתם משא ומתן?".

"בנט כבר עשה לנו את זה פעם אחת, עם שקד, כשהם הלכו עם לפיד. היינו צריכים ללקק את הפצעים הרבה שנים אחרי זה. זו הולכת להיות ממשלה אנטי ארץ ישראל. הטפתם לי מוסר על ארץ ישראל. מה הממשלה הזו תעשה? מה יעשו ניצן הורוביץ, תמר זנדברג, מירב מיכאלי? מה תעשה יש עתיד? ישמרו על ארץ ישראל? זו הולכת להיות ממשלה אנטי דתית ממש. שאני אסמוך על בנט שהוא ישמור על ארץ ישראל ועל הדת? הוא יגיד כן ועושה לא. אי אפשר לשקר אותנו, אנחנו ציבור אינטליגנטי".

"אני מצטרף לקריאה של דרעי: אחרי מה שעשיתם לנו ב-2013, היינו שותפים הרבה שנים, פעלנו יחד", הוסיף גפני. "אותי מלמדים על ארץ ישראל, לא מתביישים להגיד עלי שאני שמאלן. 33 שנה אני הולך רק עם הימין. לא אמרתם שיש משהו יותר חשוב מארץ ישראל – שנאה בין ביבי לבנט, בין ביבי לגדעון סער. זה חשוב יותר מארץ ישראל, מהתורה הקדושה, מדת ומדינה. לא אמרתם את זה. בנט, תבוא ותגיד את האמת: 'אני שונא את ביבי, הוא שונא אותי'. יש דברים יותר חשובים כאן – ארץ ישראל, תורת ישראל".

תגיות:נפתלי בנטמשה גפניאריה דרעיבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה