חדשות בארץ

היועמ"ש החליט: כך תתנהל חקירת האסון במירון

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע כי צוותי החקירה של המשטרה והמחלקה לחקירות שוטרים יעבדו "באופן משתף ומתואם" כדי לבדוק את נסיבות האסון במירון, תוך הקפדה על סייגים שנועדו לשמור על עצמאות החקירה של כל גוף

זירת האסון במירון, ל"ג בעומר (צילום: דוד כהן, פלאש 90)זירת האסון במירון, ל"ג בעומר (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום (חמישי) על הקמת "צוות חקירה משתף" למשטרת ישראל ולמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לבדיקת נסיבות האסון במירון, בו נספו 45 בני אדם ונפצעו למעלה מ-150. ההחלטה התקבלה בסיום מספר התייעצויות שנערכו בלשכתו של מנדלבליט.

על פי הודעת היועמ"ש, שני צוותי החקירה – של המשטרה ושל מח"ש – יעבדו "באופן משתף ומתואם לצורך חקירת האירוע, תוך הקפדה על גדרות וסייגים לעבודה המשתפת, במספר היבטים, על מנת לשמור על עצמאות החקירה של כל גוף, ויכולתו להגיע לבירור האמת בצורה מיטבית".

צוות החקירה המשתף ילווה על ידי פרקליטות המדינה, באמצעות פרקליטים שימונו על ידי מ"מ פרקליט המדינה. כל שאלה שתתעורר לגבי הפעילות המשותפת תובא להכרעת גורמי מקצוע בכירים בפרקליטות המדינה.

במהלך ההתייעצויות בלשכתו של היועמ"ש, עדכנו ראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום ומנהלת מח"ש קרן בר מנחם בממצאי חקירת המשטרה ובדיקת מח"ש עד כה. הם ציינו, כי מדובר בחקירה מורכבת, וזאת בין היתר בשל ריבוי הגופים הממשלתיים, הציבוריים והפרטיים המעורבים באירוע, ומעגלי קבלת ההחלטות השונים, אשר מחייבים בחינה מעמיקה שתכלול היבטים רחבים וביחס לגורמים רבים.

השניים הבהירו כי בנסיבות המיוחדות והחריגות מאוד של האירוע, בו היה טיפול משולב של גורמים שונים, ניהול החקירה על ידי שני גופים שונים, בנפרד ובמנותק, עלול להביא לתקלות ומקשה מאוד על מיצוי החקירה והגעה לחקר האמת, ועל כן אין מנוס מלייצר מתווה של תיאום ושיתוף, בכפוף לסייגים מסויימים. בין הסייגים שנקבעו לעבודת הצוות המשתף: רק חוקרי מח"ש יגבו הודעה משוטרים, והצוות המשטרתי לא ייחשף לשאלת חקירת שוטר כחשוד ולא יהיה מעורב בכך כלל.

מנדלבליט סיכם את הדברים: "קשה להפריז בחומרת האסון שאירע בהר מירון, ועל כן יש לעשות כל שניתן כדי לחתור לגילוי האמת באמצעות חקירה אפקטיבית ויעילה. כפי שהובהר, הטלת מלאכת החקירה של האירוע על משטרת ישראל או על המחלקה לחקירות שוטרים, כל גוף לעצמו, וכן חקירת האירוע על ידי שני הגופים בנפרד, מקשה על מיצוי החקירה, ואף עשויה להביא לתקלות שיפגעו בחקר האמת".

"נוכח המאפיינים הייחודיים של חקירה זו, והעוצמה בה הדברים שלובים זה בזה, קשה להלום חקירה שאינה משתפת, מתואמת ומתכללת את כל האירוע על מנת לקבל את התמונה המלאה, ועל כן יש מקום לבצעה בדרך של צוות חקירה משתף המורכב משני צוותי חקירה. דרך חקירה משתפת ומותאמת זו מקובלת ונהוגה בפרקטיקה באותן נסיבות ייחודיות שיש הצדקה לכך. וזהו אכן מקרה מובהק בו מתקיימת הצדקה לכך".

תגיות:משטרת ישראלאביחי מנדלבליטמח"שהאסון במירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה