חדשות בארץ

נתניהו: "בנט הופך כל אבן כדי להקים ממשלת שמאל"

בהצהרה שמסר בפתח ישיבת סיעת הליכוד, תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את יו"ר ימינה נפתלי בנט וקרא לחברי מפלגתו למנוע הקמת ממשלה עם מפלגות השמאל: "איילת שקד ועוד חברים בימינה יכולים וצריכים לעשות את המעשה הנכון"

נתניהו, ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פול)נתניהו, ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

(עודכן: 18:40)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר אחר הצהריים (חמישי) הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת סיעת הליכוד, שהתכנסה בתל אביב, בה חזר ותקף את יו"ר ימינה נפתלי בנט על כוונתו להקים ממשלת רוטציה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. יו"ר ש"ס השר אריה דרעי וראשי יהדות התורה משה גפני והשר יעקב ליצמן הודיעו, כי ימסרו הצהרה מיוחדת לתקשורת בשעה 19:15.

"שמעתי את בנט אומר אתמול שהממשלה שהוא מתכוון להקים תהיה ממשלת אחדות שלא תטפל בנושאים שנויים במחלוקת", פתח נתניהו. "אז במה היא תטפל? היא לא תילחם בהסכם הגרעין עם איראן? היא לא תגן על ההתיישבות? מה, נחזור לכלכלה הסוציאליסטית של מפלגת העבודה או לכלכלה הקומוניסטית של מפלגת חד"ש?".

"נפתלי בנט מנסה להסתיר את האמת – זאת תהיה ממשלת שמאל. ממשלה חלשה, רופסת, שתרכין את הראש מול הלחצים הבינלאומיים, ממשלה שתסיג לאחור את ההתקדמות האדירה שעשינו עבור המדינה שלנו בעשור האחרון. בנט מבין את זה יפה מאוד, ולכן לפני הבחירות הוא התחייב – כולל בשידור חי – 'לא אאפשר ללפיד להיות ראש ממשלה, גם לא ברוטציה'".

"הוא אמר על ניצן הורוביץ ש'מי שמגבה את בית הדין בהאג בהתקפה האנטישמית על חיילי צה"ל הוא מחוץ למחנה'. הוא אמר על יאיר לפיד ש'הוא שמאל'. עכשיו הוא כבר לא שמאל, כפי שאתם יודעים. יש שם 50 חברי כנסת של שמאל, שמאל קיצוני והמשותפת. עכשיו הוא מוחק את הפוסטים, עושה ניסיון אבסורדי למחוק את האמת ולהסתיר את העובדה שהוא הוליך שולל את אזרחי ישראל והבוחרים שלו".

נתניהו התייחס להתנגדות שהביע אתמול חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה להקמת ממשלה עם מפלגות שמאל: "קראתי את המכתב שלו. זה מכתב מכונן של אדם אמיץ, אדם עם יושרה וערכים. בניגוד לבנט – שיקלי מסרב להפר את ההבטחות שנתן לבוחרים ומסרב להקים ממשלת שמאל בראשות לפיד. אני חושב שהמעשה של שיקלי הוא לא רק אמיץ, הוא קודם כל המעשה המתחייב. וכפי ששיקלי עשה את הדבר הנכון, כך גם איילת שקד ועוד חברים בימינה יכולים וצריכים לעשות את המעשה הנכון ולא לחבור לממשלת השמאל המסוכנת הזאת".

"כבר חודש שבנט יושב עם לפיד יום יום והופך כל אבן כדי להקים ממשלת שמאל ולהדיח את הימין מהשלטון. אם חברי הכנסת של ימינה באמת רוצים להקים ממשלת ימין – הם צריכים לעשות רק דבר אחד: להודיע שיצביעו נגד ממשלה עם לפיד, השמאל הקיצוני והמשותפת, בדיוק כפי שהבטיחו בבחירות. אם איילת שקד וחברי הכנסת של ימינה יעשו זאת – הם יקנו את עולמם ברגע אחד. אם יעשו זאת, אני ואתם יודעים שנקים ממשלת ימין תוך זמן קצר מאוד בלי בחירות נוספות".

"אנחנו עומדים מול שפל גדול, מול ניסיון מביך להקים ממשלת שמאל בקולות בוחרי הימין. אנחנו עומדים מול השפל הזה מלוכדים, גם בליכוד וגם בגוש הימין. אני מודה לראשי סיעות הגוש ולכל חברות וחברי הליכוד, על העמידה המשותפת והאיתנה, על הנחישות, ועל המאבק העיקש והצודק שאנחנו מנהלים יחד על עתיד המדינה", חתם נתניהו את דבריו.

בחלקה הסגור של הישיבה צוטט נתניהו כמי שאמר לחברי סיעתו: "אני רוצה להרגיע אתכם, אני לא הולך לשום מקום – אני נשאר פה, נלחם יחד איתכם עד שננצח. אני אומר לכם שזה לא מידרדר לבחירות כי אף אחד לא רוצה בחירות. בנט מנע הקמת ממשלת ימין. רצינו ממנו דבר אחד: שיצטרף לגוש של 59. ה-59 היה מביא את ה-61".

בגוש נתניהו מתכוונים להמשיך בימים הקרובים בלחץ על חברי הכנסת של ימינה, במטרה לשכנעם שלא לתמוך בממשלת רוטציה של בנט עם לפיד. בשלב זה נראה כי המרד בו פתח שיקלי אינו מתרחב. חברי הכנסת ניר אורבך ועידית סילמן הצטרפו לשקד ולאביר קארה, שהביעו תמיכה בבנט. אורבך הגיב בפייסבוק על דבריו של ראש הממשלה: "תודה, מר נתניהו, אך לא. אין צורך לקרוא לנו בנאומים לאומה ולשלוח שליחים עם הצעות. גם בפוליטיקה, נאמנות וחברות הן ערך עצום בעיניי. אני מאמין בכל לבי שהדרך של בחירות חמישיות שאתה מנסה להוביל אליהן היא דרך ללא מוצא לישראל. דרכו של נפתלי בנט להקמת ממשלה, בה משתפים פעולה זה עם זה למרות מחלוקות, היא הדרך הנכונה. אנחנו מספיק ערכיים וימניים כדי לשמור על כל מה שחשוב לנו".

מוקדם יותר התבטאה סילמן ברוח דומה: "אני מודה לראש הממשלה נתניהו על מבול ההצעות לתפקידים ולשריונים שהועברו אליי באמצעות שליחיו הרבים. תודה, אך לא. אני ממשיכה בכל הכוח עם נפתלי בנט על מנת להקים ממשלה טובה בישראל בהקדם האפשר. אני מאמינה בדרכו של בנט, בתנועת ימינה, וביכולתו של העם הנפלא שלנו לשתף פעולה בעת הזו".

תגיות:נפתלי בנטימינהבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה