חדשות בארץ

הפרקליטות: אין מקום לחקירה נגד הורוביץ בשל תמיכתו בבית הדין בהאג

הפרקליטות הודיעה, כי תמיכתו של יו"ר מרצ ניצן בהחלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל אינה מבססת חשד לעבירה פלילית. יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר: "הפרקליטות עושה הנחות לאנשי מרצ"

הורוביץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)הורוביץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

פרקליטות המדינה הודיעה כי לא תפתח בחקירה פלילית נגד יו"ר מרצ, חבר הכנסת ניצן הורוביץ, בגין התמיכה שהביע בהחלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לחקור את ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה.

הודעת הפרקליטות נמסרה במכתב ששלחה המשנה לפרקליט המדינה, עורכת הדין נורית ליטמן, ליו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, לאחר שפנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להורות על פתיחת חקירה נגד הורוביץ בחשד לבגידה.

ליטמן הבהירה במכתבה, כי בדבריו של הורוביץ אין בכדי לבסס את החשד לקיומה של עבירה פלילית, שכן הם נאמרו "במטרה להביע ביקורת פוליטית ולא במטרה לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל". עוד ציינה, כי "למען הסר ספק, ההתבטאות האמורה אינה מקיימת גם את העבירה שכותרתה בגידה".

בתגובה להחלטה מסר בן גביר, כי "שוב הפרקליטות עושה הנחות לאנשי מרצ. מעניין שפתאום לא מעניינת אותם לשון החוק, שמגדירה בצורה מפורשת את המעשים של ניצן הורוביץ: סיוע לאויב".

כזכור, בריאיון שהעניק לפני כחודשיים לחדשות 13 הצדיק הורוביץ את החלטת בית הדין בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה. "אני חושב שלהחלטה הזאת היה מקום, אני אומר את זה בצער גדול", הצהיר.

"אני לא רוצה שישראל תעמוד במצבים האלה, ושיגישו נגדה הליכים בבתי משפט, אבל ישראל גם צריכה לשאול את עצמה מה היא עושה כדי למנוע את זה", הוסיף הורוביץ. "ישראל לא צריכה לבנות התנחלויות כמו שהיא בונה. בצוק איתן יש דברים שלא היה צריך לעשות. הייתה שם פגיעה כל כך מסיבית באוכלוסיה אזרחית, שבית הדין רוצה לבדוק".

הורוביץ ציין, כי הוא תומך בשיתוף פעולה עם בית הדין וקרא שלא לנגח אותו: "הפתרון הוא לא להגיד 'האג אנטישמי', אלא לקדם את המשא ומתן עם הפלסטינים ולעשות הסדר".

דבריו של הורוביץ, שנאמרו כשבועיים לפני הבחירות, עוררו סערה. בליכוד אמרו, כי יו"ר מרצ "מפקיר את חיילי צה"ל ששומרים עליו ועל כולנו. ההחלטה של בית הדין בהאג היא החלטה אנטישמית, וראש הממשלה נתניהו יילחם נגדה בכל מקום בעולם כדי לבטלה".

גם בימינה ובתקווה חדשה גינו בחריפות את התבטאותו של הורוביץ. בימינה אמרו, כי "בעוד שבנט יוצא להגן על חיילי צה"ל בשדה הבינלאומי, הורוביץ פוגע בנו מבפנים. חיילי צה"ל הגיבורים עומדים על המשמר יום וליל כדי להגן על אזרחי ישראל, והורוביץ ביניהם. תחת מנהיגות בנט אף חייל צה"ל לא יירתע מלהגן על עמו וארצו בגלל האנטישמיות של האג והצביעות של השמאל שאיבד דרך".

מתקווה חדשה נמסר: "אמירה אומללה של ניצן הורוביץ על חשבון חיילי צה"ל. שום קמפיין לא מצדיק תמיכה בהחלטה אנטישמית, ומוטב שיתנצל עליה. מדינת ישראל בראשות גדעון סער תוביל מערכה מאוחדת כנגד ההחלטה ובעד חיילי צה"ל".

תגיות:איתמר בן גבירניצן הורוביץפרקליטות המדינהבית הדין הפלילי הבינלאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה