חדשות בארץ

הפיגוע בצומת תפוח: הפצוע האנוש נפטר, המחבל נלכד

יהודה גואטה, שנפצע אנושות בפיגוע הירי בצומת תפוח, נפטר מפצעיו בבית החולים בילינסון. כוחות הביטחון פשטו על מבנה בכפר סילואד ועצרו את המחבל שביצע את הפיגוע

יהודה גואטה הי"ד (התמונה - באדיבות המשפחה)יהודה גואטה הי"ד (התמונה - באדיבות המשפחה)
אא

יהודה גואטה, תלמיד הישיבה הגבוהה באיתמר שנפצע באורח אנוש בפיגוע הירי בצומת תפוח, נפטר אמש (רביעי) מפצעיו בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. המחבל שביצע את הפיגוע נלכד הלילה על ידי כוחות הביטחון.

גואטה בן ה-19, תושב שכונת קריית משה בירושלים, הותיר אחריו הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות. הלווייתו תצא בשעה 11:00 מבית הכנסת היכל יעקב בקריית משה אל עבר הר המנוחות בגבעת שאול.

משפחת גואטה מסרה: "ברוך דיין האמת. בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על פטירתו של בננו, אהובנו היקר יהודה גואטה הי"ד, אשר נרצח בדמי ימיו על ידי בני עוולה".

בפיגוע, שאירע ביום ראשון, נפצעו גם בניה פרץ ועמיחי חלא, חבריו של גואטה לישיבה. מצבו של פרץ מוגדר קשה, והוא נכנס אמש לניתוח מורכב וקשה. אביו, זוהר פרץ, ביקש להתפלל לרפואתו של בניה ישראל בן אביבה. חלא אושפז במצב קל, וכעבור יממה שוחרר מבית החולים.

שעה קלה לאחר ההודעה על פטירתו של גואטה, מסרו כוחות הביטחון על מעצרו של המחבל. בעקבות פעילות מודיעינית ומבצעית של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל, פשטו לוחמי ימ"מ ושב"כ על מבנה בו הסתתר המחבל בכפר סילואד ועצרו אותו. המחבל – מונתצר שלבי, בן 44, תושב הכפר תורמוס עייא שמצפון לרמאללה – הועבר לחקירת שב"כ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אני שולח תנחומים עמוקים למשפחתו של יהודה גואטה ז"ל. אלו רגעים קשים עבור משפחת גואטה, ועם ישראל כולו נמצא יחד איתם ביגונם הכבד. אני משבח את השב"כ, צה"ל והמשטרה על פעולה מהירה ונחושה שהביאה ללכידתו של המחבל הנתעב שרצח את יהודה ז"ל ופצע את בניה פרץ. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע בנו".

שר הביטחון בני גנץ מסר הלילה: "‏ליבי הלילה עם משפחת גואטה, שאיבדו הלילה את יהודה, רק בן 19, לאחר שנורה בפיגוע הנפשע בצומת תפוח. צה"ל וכל כוחות הביטחון לא ינוחו עד שיתפסו את המחבל שרצח את יהודה. תנחומיי העמוקים, הלוואי ולא תדעו עוד צער".

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', אמר: "אני מבקש לשלוח חיבוק ענק למשפחת גואטה ולחבריו של יהודה הי"ד בישיבת איתמר שבשומרון. יהודה היה בדרכו לישיבה ללמוד ולהעמיק בתורה, תוך חיזוק ההתיישבות ואחיזתנו בחבלי המולדת. יהודה נורה על ידי מחבל בן עוולה, והערב התבשרנו את הנורא מכל".

"הייתי אצל יהודה הי"ד, זכיתי להתפלל ליד מיטתו לפני מספר שעות, והבטחתי לו שם, ליד המיטה, שלא ניתן להם להחליש אותנו. נמשיך בשליחותו, בתורה, בהתיישבות ובאהבתו הגדולה לעם ישראל ולארץ ישראל. נגדע ביד קשה ונחושה את התקווה של האויב הערבי לנצח אותנו ונמגר את הטרור באגרוף ברזל".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, קרא לממשלה להחזיר את המחסומים הביטחוניים ביהודה ושומרון ולהקים יישוב חדש בשומרון בתגובה לרצח: "הממשלה חייבת להתייחס לגל הזה כפי שהוא – ארוע מאורגן ומתוכנן של 'הרשות הפלסטינית'".

"החיים שלנו חשובים יותר מכל פוליטיקה", הוסיף דגן. "אני לא מוכן לשמוע שצה"ל יכיל את הארוע. החיים שלנו הם לא שורה במצגת. ממשלת ישראל חייבת להפגין עכשיו מנהיגות. אני קורא ודורש מראש הממשלה לאשר מיד להקים יישוב חדש ליד צומת תפוח, מקום הרצח, ולהכפיל את היישוב איתמר".

תגיות:צומת תפוחפיגוע ירייהודה גואטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה