חדשות בארץ

הזוי: נתקע בבית מלון אוסטרלי עם עכברושים, ושלח את עצמו בדואר הביתה 

כשבריאן רובסון היה בן 19, הוא לא חשב שהוא עומד לעשות את התעלול הגדול ביותר בחייו. רק כיום, שישים שנה לאחר המקרה  ולאחר שכתב ספר בנושא, הוא חושף בתקשורת כיצד 'שלח' את עצמו מאוסטרליה שבה טייל, לביתו שבאנגליה

אא

כשבריאן רובסון היה בן 19, הוא לא חשב שהוא עומד לעשות את התעלול הגדול ביותר בחייו. רק כיום, שישים שנה לאחר המקרה  ולאחר שכתב ספר בנושא, הוא חושף בתקשורת כיצד 'שלח' את עצמו מאוסטרליה שבה טייל, לביתו שבאנגליה.

התכנון המקורי שלו, כמו כל הצעירים של היום, היה למצוא עבודה באוסטרליה, ולחסוך קצת כסף ללימודים, אבל מהרגע שנחת במדינה, כלום לא עבר עליו כפי שתכנן: המלון שבו התאכסן לדבריו, שרץ עכברושים, והדבר הזה כשלעצמו - תסכל ולבסוף שבר אותו.

"במושגים של אז, זה היה כמעט בלתי אפשרי לחסוך כסף לשכירות עם הגרושים שהרווחתי בעבודה המזדמנת. בסוף החלטתי שאני חוזר הביתה, אבל גם כאן התעוררה בעיה, שכן לא היה לי מספיק כסף לכרטיס טיסה". 

הוא חשב מה לעשות ואז בצבץ רעיון במוחו. "הלכתי עם חברים שלי לתערוכה, ושם נחשפנו לחברת הובלות גדולה שהסלוגן של המכירות שלה היה 'אנחנו יכולים להעביר כל דבר לכל מקום'. צחקנו על זה שאולי החברה תעביר אותנו הביתה, ובזה זה נגמר", משחזר רובסון. 

אלא שרובסון דווקא ממש אהב את הרעיון היצירתי, לחזור הביתה באמצעות אותה קופסת עץ ענקית. "בתערוכה, נציג של החברה סיפר לנו שיש המון גדלים של קופסאות העץ, אפילו בגודל של בנאדם. החלטתי שאני הולך על זה, והתחלתי לחפש קופסה מתאימה שבעזרתה 'אשלח' את עצמי הביתה", הוא מחייך. 

ואז הגיע הרגע שבו הוא נצרך לבקש מחבריו את העזרה. "בהתחלה היו הרמות גבה, כן", הוא צוחק. "גם פול וגם ג'ון חשבו שאני משוגע, אבל אחרי ההפתעה הראשונית, כמובן שהם הסכימו לעזור לי".

בריאן מצא קופסה מתאימה, אך את הדרך שעשה בתוכה במטוס - לא ישכח לעולם. "זה היה ממש מפחיד", הוא משחזר. "כל הדרך הביתה פחדתי ליפול מגובה, או שיזרקו אותי פתאום למקום לא מתאים. ממש חששתי לחיי, אבל גם ברגעים שהטיסה עברה בצורה רגועה יותר, אני לא הייתי רגוע. גם לא היה לי נוח. הניחו את הקופסא באופן כזה שהראש שלי היה למטה, לכיוון הרצפה. זה היה סיוט, היו לי קשיי נשימה כמעט בכל שעות הטיסה, ואיבדתי את ההכרה מרוב לחץ".

במהלך עצירה שהמטוס עשה בלוס אנג'לס, בריאן רצה איכשהו לשבור את הארגז. במזוודה שלקח עמו היה פטיש קטן, וכשהוא החל לדפוק על קופסת העץ, הצוות האווירי שמע את זה וניגש לראות מה מקור הרעש. "כך נתפסתי", הוא מודה ומספר כיצד נשלח לנציג של ה-FBI, עבר חקירה צולבת לשלילת האפשרות שהוא משתייך לארגון טרור או ריגול ושוחרר לבסוף, כשהוא עייף אך מרוצה, בטיסה ישירה לאנגליה. 

תגיות:דוארהזוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה