חדשות בעולם

סערה ברשת: לא ידעה שהיא עומדת ללדת, וילדה על המטוס. ומי יילד אותה? הפתעה...

"יש לבן שלי עכשיו כמה דודות חדשות ודוד אחד לכל החיים", אומרת היולדת, ובדבריה מתכוונת בעצם לד"ר דייל גלן מבית החולים של צפון קנזס, וצוות אחיות של טיפול נמרץ ילודים - שנכחו אף הם על המטוס, בתזמון מדהים שאין כדוגמתו

אא

מסעיר את הרשתות החברתיות בעולם: לביניה מונגה הייתה בדרכה מיוטה להוואי - כאשר באורח מפתיע לחלוטין, ילדה במהלך הטיסה, מוקדם מהצפוי.  

מונגה נכחה יחד עם בעלה על מטוס של דלתא איירליינס, שעשה דרכו מסולט לייק סיטי שביוטה להונולולו שבהאווי, ביום רביעי האחרון.

"יש לבן שלי עכשיו כמה דודות חדשות ודוד אחד לכל החיים", אומרת לביניה, ובדבריה מתכוונת בעצם לד"ר דייל גלן מבית החולים של צפון קנזס, וצוות האחיות של הפגייה - לני במפילד, אמנדה בידינג ומימי הו, שנכחו אף הם על המטוס, בתזמון מדהים שאין כדוגמתו. 

"בערך באמצע הדרך, צוות התעופה שאל אם יש רופא על המטוס, ואני מיד הודעתי לדיילת שאני רופא. היא אמרה שיש אישה שעומדת ללדת, אז מיהרתי לראות מה אני יכול לעשות".

גם האח והאחיות - שהיו על המטוס בתזמון מדהים, הוכשרו לטפל בפגים או חולים הזקוקים לטיפול נמרץ. "היינו באמצע הטיסה ושמענו פתאום מישהו שקורא לעזרה רפואית", אומר במפילד. "הלכתי לראות מה קורה, וראיתי אותה שם מחזיקה את התינוק בידיה".

בהמשך הטיסה, במפילד, בידינג והו עבדו יחד עם ד"ר גלן לטיפול באמא ובתינוק.

"אני לא יודע איך היה למטופלת הזו כל כך הרבה משל - שבאותה טיסה היו גם שלוש אחיות ואח של טיפול נמרץ ילודים. זה בדיוק היה המצב שבו היינו", סיפר ד"ר גלן, שאף הצטלם עם היולדת הטרייה ובנה. "הדבר הנהדר בזה היה עבודת הצוות. כולם קפצו יחד וכולם עזרו. מישהו צריך היה לעזור לחתוך את חבל הטבור, מישהו היה צריך לעזור בהוצאת השליה, ותוך כדי אנחנו חייבים לבדוק את הסימנים החיוניים אצל האמא ולוודא שהתינוק נושם טוב ולחמם אותו. זו הרבה עבודה לעשות, וכולנו עשינו את זה במרחב מצומצם מאוד במטוס. זה די מאתגר, כי גם לא היו לנו את הכלים הרגילים שנמצאים בטיפול נמרץ ילדים, אבל אלתרנו ועבודת הצוות הייתה נהדרת", הוא מסכם. 

"החוויה כאן הייתה כל כך טובה", אומרת לביניה, שכלל לא ידעה שהיא אמורה ללדת. זו הייתה לידה בשבוע ה-29, והיא ממש לא נערכה לזה. "כולם היו כל כך נחמדים, מתחשבים ומוכנים לעזור ולבדוק אותנו. הרוח שהרגשתי כאן הייתה שונה מאוד מהיבשת". עם נחיתתם בהונולולו המתינו להם צוותים רפואיים שלקחו את לביניה ותינוקה למרכז הרפואי 'קפיולאני', במדינה, ולאם ולתינוק שלום.  

תגיות:לידהמטוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה