חדשות בארץ

כתב אישום נגד הערבי שסטר לחרדי ברכבת הקלה בירושלים

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום לנוער בעיר כתב אישום נגד הערבי, שסטר לצעיר חרדי ברכבת הקלה בירושלים. הוא מואשם בעבירות של תקיפה ממניע גזעני ופגיעה בפרטיות

אילוסטרציה (צילום: Jamal Awad/FLASH90)אילוסטרציה (צילום: Jamal Awad/FLASH90)
אא

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום לנוער בעיר כתב אישום נגד הערבי, שסטר בחודש שעבר לצעיר חרדי ברכבת הקלה בירושלים. הערבי, קטין בן 17 תושב שועפאט, מואשם בעבירות של תקיפה ממניע גזעני ופגיעה בפרטיות.

על פי פרטי כתב האישום, ב-14 באפריל, ערב יום העצמאות, עלה הנאשם לרכבת הקלה בירושלים בתחנת כיכר ספרא, יחד עם עוד שישה קטינים נוספים. לאחר מספר דקות הוא הבחין בשני צעירים בעלי חזות דתית יהודית שעלו לרכבת והתיישבו על ספסל בקרון, והחליט לתקוף אותם.

כאשר הרכבת הגיעה לתחנת שועפאט, ניגש הנאשם לעבר השניים וסטר בחוזקה בפניהם. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נגרמו לאחד הצעירים היהודים כאבים חזקים בלחי ומשקפי הראייה שלו נשברו. הצעיר השני חש אף הוא בכאב, ומשקפי הראייה שלו עפו מפניו מעוצמת הסטירה.

האירוע כולו תועד על ידי חברו של הנאשם. על פי כתב האישום, הנאשם הפיץ את הסרטון למספר אנשים נוספים. הסרטון הגיע לאדם נוסף, שהפיץ אותו בהמשך ברשת החברתית "טיק טוק". מעל הסרטון התנוסס כיתוב בערבית שפירושו: "אתם תמשיכו למחוק ואני אמשיך להעלות, זה או העם הפלסטיני או אתם". הנאשם, שברח לשטחי יהודה ושומרון, אותר כעבור מספר ימים לאחר מאמץ טכנולוגי ומודיעיני והועבר לחקירת משטרה.

עם הגשת כתב האישום, הפרקליטות ביקשה להאריך את שחרורו של הנאשם בתנאים מגבילים.

אתמול הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט השלום בעיר כתב אישום נגד רמזי רדאידה, תושב העיר בן 18. רדאידה מואשם בעבירות של תקיפה הגורמת חבלה ממשית מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור ותקיפה סתם מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור.

על פי כתב האישום, בשעות הערב של ה-22 באפריל צעד רדאידה עם חבריו בגשר המוביל מכיכר צה"ל לשער יפו. הוא הבחין במ' ובאדם נוסף, שהינם בעלי חזות יהודית-חרדית, שהלכו מולו בגשר: "גמלה בלבו של הנאשם החלטה לתקוף יהודים בשל מוצאם או דתם. הנאשם ניגש לאחד מהם ובעט במפתיע במותנו בעוצמה. מעוצמת הבעיטה נהדף על גדר נמוכה ונפל מעברה השני על פניו. מיד לאחר מכן, המשיך הנאשם בהליכה לאורך הגשר, ניגש לעבר מ' וסטר לו בעוצמה על לחיו, וכתוצאה מכך הופלה כיפתו של מ' מעבר לגשר. בעוד מ' מתרחק מהנאשם ומתכופף להרים את הכיפה, נזרק לעברו חפץ על ידי אדם אחר ומ' החל להימלט מהמקום".

תגיות:חרדיםירושליםערביםכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה