חדשות בארץ

סמוטריץ’: "אם נצטרך ללכת לאופוזיציה – נעשה זאת בראש מורם"

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הבהיר כי לא יסכים להקמת ממשלה שתישען על רע"מ: "לא נמכור את ערכינו"

סמוטריץ’ בכנסת, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ’ בכנסת, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', חזר בצהריים (שני) על התנגדותו להקמת ממשלה שתישען על רע"מ. "הקמת ממשלה בתמיכת תומכי טרור, ששוללים את קיומנו כאן כמדינה יהודית, תהווה פגיעה אנושה ביהדות של המדינה, בתורה, בארץ ישראל, ובכלל בציונות ובמדינה היהודית עוד הרבה שנים קדימה", אמר בפתח ישיבת סיעתו בכנסת.

"מפלגת הציונות הדתית עומדת איתנה בדעתה", הדגיש סמוטריץ'. "אם נצטרך לשלם על כך מחיר וללכת לאופוזיציה – נעשה זאת בראש מורם, לא נמכור את ערכינו".

"בשבועות האחרונים הרבה שחקנים משתעשעים במשחקי משא ומתן על חשבון מדינת ישראל. אדוני ראש הממשלה נתניהו, בנט, סער. אתם יודעים מצוין שבימים האחרונים התקיימו דיונים בכל הדרגים. שלושתכם יודעים את מה שאני יודע, שיש היתכנות להקמת ממשלה ימנית כבר היום. זה תלוי בדבר אחד בלבד – בקצת הורדה של אגו מצד כולם. בשם הרוב המוחלט של אזרחי ישראל שרוצה ממשלת ימין, אני קורא לכם להתכנס עוד היום לפני פקיעת המנדט, ולסגור ממשלה שתעשה טוב לאזרחי ישראל".

בפנותו ישירות לבנט, הוסיף יו"ר הציונות הדתית: "נפתלי ידידי, עשינו בשבילך את העבודה. קיימנו על הגב שלנו את ההבטחה שלך לפני הבחירות שלא להקים ממשלה שתישען על תומכי טרור. עכשיו גלה אתה אחריות, וקיים הבטחה אחרת שלך – לא להקים ממשלת שמאל ולא להפוך את יאיר לפיד לראש ממשלה, גם לא ברוטציה. מי מכם שימנע ממשלת ימין ויחבור למי שמבקש את רעתה של המדינה היהודית – ישא אות קלון עד יומו האחרון".

דבריו של סמוטריץ' נאמרו לאחר שהשתתף בהתייעצות רבנים בביתו של הרב חיים דרוקמן. בתום ההתייעצות נמסר מהציונות הדתית כי הרב העניק "גיבוי מלא לסמוטריץ' בהתנגדות להקמת ממשלה שתתבסס על רע"מ, וקורא לבנט להודיע לאלתר על הצטרפותו לממשלת ימין ושלילה מוחלטת של האפשרות שיחבור לממשלת שמאל ותומכי טרור. הרב קרא גם לסער ושותפיו לשים הכל בצד, ולהצטרף לממשלת ימין שתתבסס על המפלגות הציוניות בלבד".

לאחר הישיבה, התייחס סמוטריץ' בטוויטר לפרסומים במהלך היום לפיהם הוא מתכוון להתפטר במידה והרב דרוקמן יורה לו להצביע בעד הקמת ממשלת ימין שתסתמך על רע"מ: "חוזר אחרי כמה שעות שלא הייתי כאן ורואה את חגיגות התפטרותי. צר לי להשבית שמחות, אבל אין לי שום כוונה להתפטר. האצבע שלי תישאר תקועה עמוק בסכר, ותמנע את קריסת הציונות בהקמת ממשלה שתישען על תומכי טרור ששוללים את קיומנו כמדינה יהודית. חולדאי לא צריך להאיר את בניין העירייה הלילה בתמונתי".

ההתייעצות בבית הרב דרוקמן נערכה בעקבות המכתב שפרסם אמש הרב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם, בה הביע תמיכה בהקמת ממשלת מיעוט ימנית בראשות נתניהו שתסתמך על רע"מ. בכאן חדשות דווח, כי המכתב הדרמטי פורסם בעקבות פניייה של גורמים בלשכת ראש הממשלה לרב.

תגיות:בצלאל סמוטריץ'בחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה