חדשות בארץ

הממשלה אישרה שורת מינויים לשרים

הממשלה אישרה במשאל טלפוני מינויים של שרים לחמישה משרדים לא מאוישים. בין היתר, שר החינוך יואב גלנט יכהן כשר ההשכלה הגבוהה, ושר האנרגיה יובל שטייניץ יכהן כשר משאבי המים

נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

הממשלה אישרה הבוקר (שני), במשאל טלפוני, את מינוים של שרים למשרדים שנותרו לא מאוישים. איושם של המשרדים התעכב במשך מספר חודשים בשל חילוקי הדעות הפוליטיים בין הליכוד וכחול לבן, ויצא לבסוף לפועל בלחצו של בג"ץ.

במסגרת ההצבעה, מונה שר החינוך יואב גלנט לתפקיד שר ההשכלה הגבוהה והמשלימה, והשר יובל שטייניץ מונה לתפקיד שר משאבי המים בנוסף על תפקידו כשר האנרגיה. השר מיכאל ביטון, המכהן כשר לנושאים אסטרטגיים וכשר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מונה לתפקיד השר לשוויון חברתי. השר חילי טרופר מונה לתפקיד שר המדע והטכנולוגיה, בנוסף על תפקידו כשר התרבות והספורט. חבר כנסת איתן גינזבורג מונה לתפקיד שר התקשורת.

כזכור, ביום רביעי האחרון הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על החלטתו למנות את שר הביטחון בני גנץ לשר המשפטים. ההודעה באה יממה לאחר ישיבת ממשלה סוערת, בה דרש גנץ להצביע מיידית על מינויו לשר המשפטים. המינוי נפל ברוב של 17 מתנגדים מול 10 תומכים. לאחר מכן העלה נתניהו במפתיע להצבעה את מינויו של השר אופיר אקוניס לתפקיד, בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. אלא שבג"ץ הוציא צו ביניים שהקפיא את מינויו של אקוניס, והורה לראש הממשלה לנמק "מדוע לא ייקבע כי החלטת הממשלה אינה תקפה, וכי בעת הזו אין שר משפטים מכהן בישראל".

תגיות:יובל שטייניץיואב גלנטמיכאל ביטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה