חדשות בארץ

שני פצועים קשה בפיגוע ירי בצומת תפוח

בפיגוע, שבוצע מירי מרכב חולף, נפצעו שלושה מתלמידי הישיבה הגבוהה ביישוב איתמר. מצבו של אחד מהם אנוש. פצוע נוסף במצב קשה והשלישי פצוע קל. כוחות צה"ל פתחו במצוד אחרי המחבלים, שנמלטו מהזירה

זירת הפיגוע (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)זירת הפיגוע (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
אא

(עודכן: 20:56)

שלושה מתלמידי הישיבה הגבוהה ביישוב איתמר שבשומרון נפצעו הערב (ראשון) בפיגוע ירי מרכב חולף בצומת תפוח בשומרון. מצבו של אחד הפצועים אנוש, פצוע נוסף במצב קשה, והשלישי פצוע קל. לאחר טיפול ראשוני בזירה, פונו השלושה, בשנות ה-20 לחייהם, לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. בוועד היישוב איתמר ביקשו להתפלל לרפואתם של יהודה בן מילכה, בניה בן אביבה ועמיחי בן רונית.

לוחמי צה"ל שהיו בצומת הגיבו בירי לעבר הרכב ממנו נפתחה האש. כוחות הביטחון פתחו במצוד אחרי המחבלים, שהצליחו להימלט מהמקום.

חובש בכיר במד"א, אביאל ממליה, סיפר: "שלושת הפצועים היו בתחנת האוטובוס, שניים מהם שכבו כשהם מחוסרי הכרה והשלישי ישב בהכרה. מיד התחלנו להעניק להם טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים, ופינינו אותם לבית החולים כשמצבו של אחד מהם אנוש ובוצעו בו פעולות החייאה, השני קשה מעורפל הכרה והשלישי בהכרה מלאה".

הערכת מצב בזירת הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על הפיגוע: "אני שולח ברכת החלמה לפצועים בפיגוע הירי האכזרי בצומת תפוח. כוחות הביטחון דולקים אחר המחבלים, ואני בטוח שישימו ידם עליהם בהקדם האפשרי. לא נאפשר לטרור להרים את ראשו ונכה באויבינו בעוצמה".

שר הביטחון בני גנץ מסר: "אני מאחל רפואה שלמה לפצועים בפיגוע הירי בצומת תפוח ומתפלל לשלומם. צה"ל וכוחות הביטחון לא ירפו עד שישימו ידיהם על המחבלים שביצעו את הפיגוע".

שר הבריאות יולי אדלשטיין כתב בטוויטר: "מדינת ישראל תשים ידה על המחבלים מהפיגוע בצומת תפוח שבשומרון. לבי עם הפצועים ומאחל להם החלמה שלמה ומהירה".

חבר הכנסת ניר ברקת (הליכוד) אמר כי "הטרור מרים את ראשו פעמיים, בבוקר בגוש עציון וכעת בשומרון. התשובה שלנו צריכה להיות אגרוף של ברזל כלפי המחבלים וכלפי שולחיהם והמסיתים כנגד ישראל. אני מתפלל לרפואת הפצועים ומחזק את המתיישבים היקרים. אני סומך על כוחות הביטחון שישימו ידם על המחבלים וימצו איתם את הדין".

בשעות הבוקר ניסתה מחבלת פלסטינית כבת 60 לדקור חיילים בצומת גוש עציון. אחד הלוחמים פתח לעברה באש ונטרל אותה. לא היו נפגעים בקרב החיילים. המחבלת פונתה במצב קשה לבית החולים שערי צדק בירושלים. שלשום ניסה מחבל לדקור שוטר בצומת אפרת צפון שבגוש עציון. הוא נוטרל על ידי השוטר, שלא נפגע באירוע.

תגיות:צומת תפוחפיגוע ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה