חדשות בארץ

הגר"ד לאו: "המדינה חייבת לקחת אחריות על הר מירון"

בריאיון לגלי צה"ל, סיפר הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו, על תחושותיו לנוכח האסון הכבד בהר מירון. הוא קרא לרשויות לקבל אחריות על המתחם ולהסדירו: "מה שקורה כרגע לא מתאים לכבודו של המקום ולא לחיי אדם"

הגר"ד לאו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)הגר"ד לאו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, סיפר הבוקר (ראשון) על תחושותיו בעקבות האסון הכבד במירון. בריאיון לגלי צה"ל, קרא הרב למדינה לקחת אחריות על המקום ולהסדירו.

"הייתי במתחם כמה דקות לפני האסון", סיפר הרב בריאיון. "אי אפשר היה שלא להרגיש את הלחץ והדחיסות. עצוב מאוד היה אחרי מספר דקות לשמוע פתאום את המוזיקה מפסיקה. אנשים לא קלטו בכלל מה קורה, אף אחד לא הבין. אחרי רגעים, אתה מתחיל לקבל תמונה קשה יותר ויותר"

"כשאתה נמצא במקום כזה אתה מודע ללחץ, לדוחק, לחוסר הנוחות, אבל מצד שני אתה אומר לעצמך 'הרי בשנה שעברה אף אחד לא היה פה, וזו הזדמנות להגיד תודה על כך שאנחנו נמצאים במקום אחר לגמרי ממה שהיה בשנה שעברה'. לכן אתה לא חושב על הדוחק, אבל אתה אומר לעצמך 'רק שאנשים לא ייפגעו'. אבל לשמוע אחר כך על סדר גודל כזה של אסון – הלב לא מצפה בכלל לחשוב".

"ברור שמה שהיה לא יהיה יותר במירון", הוסיף הגר"ד. "מין תחושה כזו שהקב"ה אומר 'שבעים שנה נתתי לכם ניסים, אבל תתחילו גם אתם לעשות משהו".

בהמשך דבריו העלה הרב את ההצעה לפזר את החגיגות במירון על פני מספר ימים: "יהודים מאמינים יודעים, שחוץ מיום ההילולה הנשמה מגיעה לקבר בכל הימים שסביב יום הפטירה". הוא קרא למנהיגי הציבור להגיע להסכמות בנושא: "ארבעים וחמישה ששילמו בחייהם, עם טרגדיות כואבות וקשות כל כך, כל אלו אומרים לנו 'זה לא יכול להמשיך כך'".

בסיום הריאיון קרא הגר"ד לאו לרשויות לקבל אחריות על המתחם במירון: "המקום הזה הוא אבן שואבת להמונים, לא רק בל"ג בעומר אלא כל השנה. הוא חייב להגיע להסדרה, להיות מטופל כמו שצריך. מה שקורה כרגע לא מתאים לכבודו של המקום ולא לחיי אדם. המדינה חייבת לקחת אחריות על מקום כזה, שמבחינת צפיפות ונוכחות של קהל רק הכותל המערבי מתקרב אליו".

תגיות:הרב דוד לאוהאסון במירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה