חדשות יהדות

האם האסון במירון אכן הוצפן בזוהר הקדוש, כולל מספר ההרוגים - 45? הרב ירון אשכנזי משיב

מאז האסון הנורא במירון, מתרוצצות ברשתות החברתיות שמועות ואף צילום המעיד על כך שהאסון הוצפן בזוהר הקדוש כבר לפני קרוב ל-2000 שנים. בדקנו עם הרב ירון אשכנזי, ראש "קו ההלכה", האם יש אמת בדבר

  • כ' אייר התשפ"א
(צילום: דוד כהן פלאש 90)(צילום: דוד כהן פלאש 90)
אא

"הזוהר הקדוש חזה את האסון במירון, כולל את מספר ההרוגים - 45", מכריזות הודעות רבות ברשתות החברתיות, המלוות בצילום מתוך ספר הזוהר. בחלק מהמילים המסומנות נכתב "וארחישנא להו בנסא דרמינא להו כותלא דהיכלא דמלכא ואתקטרו בקטרוי דמיתו ארבעים וחמישה פרדשכי". תרגום: "כי הפלתי להם כותל היכל המלך, ונקשרו בקשריו (כלומר, נלכדו בבניין המתמוטט) כי נהרגו ארבעים וחמישה פקידי השלטון".

אז האם אכן מדובר באירוע שנחזה מראש ונכתב בזוהר?

בוודאי שהכל גלוי וצפוי מלפני הקב"ה, אבל לדברי הרב ירון אשכנזי, ראש "קו ההלכה" מבית הידברות, לא מדובר בנבואה שהוטמנה בין דפי הזוהר הקדוש.

"ראשית כל, צריך לדעת שאת האידרא רבה גילה רבי שמעון לפני שנפטר", אומר הרב אשכנזי. "אל האידרא נכנסו עשרה חכמים ויצאו שבעה. שלשה חכמים נפטרו בתוך כדי גילוי הסודות העצומים הללו. ביום פטירתו של רשב"י גילה את האידרא זוטא. סיפור זה מובא באידרא רבה, נמצא שאין קשר בינו לבין ההילולא של יום פטירת רשב"י".

אבל האם הסיפור עצמו קשור לאסון הנורא?

"גם הסיפור עצמו אינו שייך למה שאירע אצלנו. שם מסופר שרבי שמעון תמה מדוע אליהו הנביא לא הגיע לשיעור של האידרא, וכשפגש אותו שאל מדוע מר לא הגיע. אליהו התנצל שהקב"ה שלח אותו לשליחות הצלה, שהיה צריך להציל את רב המנונא וחביריו שנשבו לרומאים, ולכן הפיל קיר על 45 שרים גויים, וכך יצר אנדרלמוסיא אצל הרומאים והציל את רב המנונא. ואז אליהו הנביא מספר שראה את החופה של שלושת החכמים שנפטרו באידרא, ואמרו לו שזה חלקו של הקב"ה משמחת רבי שמעון בר יוחאי, כלומר שמעלתם גדולה מאוד".

תגיות:הזוהר הקדושהאסון במירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה