חדשות בארץ

בכירים לוקחים אחריות: "לא נשקוט עד שיתבררו הסיבות"

מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, וניצב שמעון לביא, הודיעו כי הם לוקחים אחריות על האירוע, ועומדים לברר את כל הנסיבות שגרמו לאסון הכבד

צילום אילוסטרציה פלאש 90 צילום אילוסטרציה פלאש 90
אא

אחרי שניצב שמעון לביא, מפקד המחוז הצפוני במשטרה, הודיע כבר ביום שישי כי הוא לוקח אחריות על האסון שארע במירון, יצאו בהודעות דומות גם בכירים נוספים.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, הגיב: "ברצוני להביע צער עמוק והשתתפות באבלן הנורא של משפחות ההורגים ולאחל רפואה שלמה לפצועים. לא אשקוט עד שיתבררו כל הנסיבות שהובילו לאסון".

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, התייחס באריכות בפוסט בחשבון הפייסבוק: "לאחר שנסיים לזהות ולטמון את מתינו, אתייצב בפני המצלמות ואקח אחריות", הוא כתב. "כן, אני אחראי לכל דבר שקשור בגופים שתחת אחריותי. אני אחראי לכל תאונת דרכים, לכל אדם שהותקף והמשטרה לא הייתה שם כדי להצילו. אני אחראי לכל שריפה ודליקה, ולכל הנספים משאיפת עשן. 

"אני אחראי לכל מקרה רצח, ומקבל בעיטה בבטן כשאני שומע על דבר כזה. אני אחראי לכל אסיר וסוהר, לכל עצור ושוטר, לכל לכוד ולוחם כיבוי והצלה. הייתי במירון בלילה, חזרתי לשם בבוקר, וההבדל – לילה ויום. בלילה – שמחה וריקוד, שירה ותפילה והודיה. ביום – משאיות עמוסות במתים, סבל ועצב בל יתואר.

"ביקרתי את הפצועים, שוחחתי איתם. כולם מספרים את אותו הסיפור בגרסאות שונות – הגיעו להדלקה של תולדות אהרון, היה שם צפוף, אז החליטו ללכת לכיוון תולדות אברהם – נכנסו למסדרון ויחד איתם מאות אנשים, נסחפו כמו שנסחפים בשיטפון, והמסדרון בשיפוע יורד, ללא מדרגות בתחילה. הרצפה הייתה רטובה, מישהו שפך מים. הראשונים החליקו ונפלו, וכך גם אלה שמאחוריהם, ואת הסחף לא ניתן לעצור. בתוך זמן קצר נערמו אלה על אלה, נמחצים ונחנקים.

"פגשתי את האבא שמיד עם הגעת כוחות המשטרה וההצלה מסר את ילדו לשוטר שיחלץ אותו. עם מותו שלו כבר השלים. לאחר שחולץ להגיע לבית החולים, עוד לא ידע היכן ילדו השני שהיה אתו. עדיין היה נעדר כשפגשתי אותו, והיינו מלאי תקווה למצוא אותו בריא ושלם. בהמשך היום נודע כי הבן בין הנספים.

"פגשתי את החסיד הצעיר שהרגיש את ידו של השוטר מושכת אותו החוצה ומחלצת אותו מהחנק, כמו יד אלוקים. ושמעתי עוד סיפורים, והגרון נשנק. לאחר מכן ועד כניסת שבת, החלו לזרום טלפונים בנושא המשפחות שנמצאות במכון לרפואה משפטית. פעלנו כדי שהמשטרה יחד עם גורמי המכון יעשו את המרב להקל על המשפחות ולזרז את התהליך, כדי שיוכלו לטמון את יקיריהן לפני כניסת שבת. הגורמים פעלו במהירות שיא, אך נותרו עדיין באבו כביר רבים שלא זוהו".

הוא הוסיף וכתב על הבכירים במשטרה שלדבריו עשו את תפקידם נאמנה, ותפקדו באופן הכי מופתי, מהיר ויעיל, הצילו, חילצו ובוודאות מנעו אובדן חיים גדול אף יותר. "אני מוכן לעמוד בפני כל בדיקה, ולהשיב על כל שאלה. אני אחראי, אך אחריות אין פירושה אשמה. ההילולה השנה התקיימה כבכל שנה, מזה מאות שנים, עוד לפני שקמה מדינת ישראל. בעת האסון היו על ההר פחות שוהים מאשר בשנים רגילות, הרבה פחות".

את הפוסט הוא סיכם: "האסון הזה קרה השנה, אבל היה יכול לקרות בכל שנה אחרת. מחר יצוין יום אבל לאומי, הדגלים יורדו לחצי התורן. נרכין את ראשינו בכאב בפני המשפחות, נחבק אותן, ויחד עם כל הגורמים במשטרה ומחוצה לה. כי זה הרבה מעבר למשטרה, נעשה הכל כדי שאסון כזה לא יישנה במדינת ישראל".

תגיות:אסון מירוןקובי שבתאיאמיר אוחנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה