חדשות בארץ

אבו מאזן: "לא נאפשר בחירות לפרלמנט ללא ירושלים"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הבהיר כי לא יאפשר לקיים בחירות לפרלמנט הפלסטיני אם ישראל לא תתיר הצבעה במזרח ירושלים: "ישראל צריכה לסגת מהקביעה שירושלים היא בירתה, ולומר במפורש שאפשר לקיים את הבחירות שלנו בירושלים"

אבו מאזן, ארכיון (צילום: פלאש 90)אבו מאזן, ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נשא הערב (חמישי) נאום בפתח ישיבת ההנהגה הפלסטינית ברמאללה, בו הבהיר כי לא יאפשר קיום בחירות לפרלמנט אם ישראל לא תתיר הצבעה במזרח ירושלים. הודעה רשמית על ביטול הבחירות, שנקבעו ל-22 במאי, צפויה לצאת בתום הכינוס או בימים הקרובים.

אבו מאזן הטיל על ישראל את האחריות לדחיית הבחירות: "לא נאפשר בחירות ללא ירושלים", הצהיר. "זו אינה סוגיה טכנית אלא סוגיה פוליטית". לדבריו, "היום הגיע מסר מישראל, מארצות הברית וממדינות ערביות: 'אנחנו מצטערים, שכנינו היקרים, לא נוכל לתת לכם תשובה בעניין ירושלים כי אין לנו ממשלה שיכולה להחליט בעניין".

"ישראל צריכה לסגת מהקביעה שירושלים היא בירתה, ולומר במפורש שאפשר לקיים את הבחירות שלנו בירושלים", הוסיף יו"ר הרשות הפלסטינית. "אם היא תסכים לאפשר הצבעה בירושלים – הפלסטינים ילכו לבחירות".

ההיתלות של אבו מאזן בסוגיית ההצבעה במזרח ירושלים כאמתלה לדחיית הבחירות אינה מהווה הפתעה, וזאת על רקע הסקרים של השבועות האחרונים שחזו התחזקות משמעותית לחמאס ותבוסה לארגון הפת"ח, המתמודד בשלוש רשימות נפרדות. בחמאס הזהירו אתמול, כי ישראל תשא באחריות אם הבחירות יבוטלו. בצה"ל נערכים לאפשרות שחמאס ינסה לנצל את דחיית הבחירות או ביטולן כדי להתסיס את השטח ולהוציא לפועל פיגועים.

תגיות:בחירותהרשות הפלסטיניתאבו מאזןירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה