חדשות בארץ

נתניהו חזר בו: גנץ מונה לשר המשפטים

לאחר ישיבת הממשלה הסוערת אתמול, ולפני הדיון בבג"ץ, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לבית המשפט כי החליט למנות את שר הביטחון בני גנץ לשר המשפטים בממשלת המעבר: "כדי לצאת מהמבוי הסתום". המינוי אושר על ידי שרי הממשלה במשאל טלפוני

נתניהו וגנץ (צילום: אורן בן חקון, פול)נתניהו וגנץ (צילום: אורן בן חקון, פול)
אא

(עודכן: 15:26)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לפני הצהריים (רביעי) לבג"ץ, כי החליט למנות את שר הביטחון בני גנץ לשר המשפטים. כעבור מספר שעות, אישרו שרי הממשלה את המינוי במשאל טלפוני.

מהליכוד נמסר, כי "ראש הממשלה הגיש תגובה מפורטת לבית המשפט העליון ששוללת לחלוטין את הטיעון שהדיון שהתקיים אתמול בממשלה היה בניגוד לחוק. על אף זאת, לאחר שהצעות הפשרה של ראש הממשלה נדחו גם הבוקר, וכדי לצאת מהמבוי הסתום ולאפשר את הפעילות ההכרחית של משרד המשפטים, ראש הממשלה החליט למנות את בני גנץ כשר המשפטים בממשלת מעבר. ראש הממשלה יביא את המינוי לאישור הממשלה היום".

כזכור, בישיבת הממשלה הסוערת אתמול דרש גנץ להצביע מיידית על מינויו לשר המשפטים. המינוי נפל ברוב של 17 מתנגדים מול 10 תומכים. לאחר מכן העלה נתניהו במפתיע להצבעה את מינויו של השר אופיר אקוניס לתפקיד, וזאת למרות התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שטען כי ההצבעה על ההצעה אינה חוקית ואין לה תוקף.

השינוי בעמדתו של נתניהו, שסירב לדרישתו של גנץ להתמנות לשר המשפטים, בא לאחר שבג"ץ הקפיא אמש את מינויו של אקוניס והורה לראש הממשלה לנמק "מדוע לא ייקבע כי החלטת הממשלה אינה תקפה, וכי בעת הזו אין שר משפטים מכהן בישראל". המשך הדיון נקבע להיום, אולם לאחר אישור מינויו של גנץ ביקש מנדלבליט מבית המשפט לבטל את הדיון.

המהלך של נתניהו למינויו של אקוניס גרר ביקורת חריפה בגוש הפועל להחלפתו, וגם בקרב המחנה התומך בו הובעו הערכות כי ההתרחשויות בישיבת הממשלה צמצמו את סיכוייו להרכיב ממשלת ימין שתכלול את תקווה חדשה וימינה. יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, מסר לאחר הישיבה כי "הסאגה סביב (אי) מינוי שר המשפטים, שהגיעה לשיאה עכשיו בישיבת הממשלה ההזויה, היא עדות נוספת לצורך החיוני בהחלפת השלטון".

בהודעה שהוציא יו"ר ימינה נפתלי בנט נאמר, כי "מדינת ישראל מתקרבת לסף תהום של אנרכיה. אין לנו מדינה אחרת. אני קורא לכולם להבין את גודל הרגע, להתעשת ולגלות אחריות לאומית. מדינת ישראל חייבת בדחיפות ממשלה מתפקדת ויציבה". הבוקר נפגש בנט עם יו"ר רע"מ, מנסור עבאס – צעד שמתפרש כהתקדמות לקראת הקמת ממשלת רוטציה בינו ובין יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. מלשכתו של בנט נמסר, כי הוא דן עם עבאס "בעמדות שתי המפלגות נוכח המצב הפוליטי הנוכחי" וכי "הפגישה הייתה טובה".

תגיות:בני גנץבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה