מעניין

מהו הסיפור מאחורי "גשר ההתאבדות של הכלבים" בסקוטלנד?

מאז שנות ה-50 של המאה הקודמת, יותר מ-600 כלבים קפצו מגשר אוברטון בסקוטלנד. 50 מהם מצאו את מותם, ומי שניצל – חזר כדי לנסות שוב. מה קורה בגשר הזה שגורם לכלבים לקפוץ?

גשר אוברטוןגשר אוברטון
אא

גשר אוברטון הוא, ככל הנראה, אחת התעלומות הגדולות בעולם שאף אדם לא הצליח לפתור. הגשר נבנה לפני יותר מ-150 שנה ותוכנן על ידי הארכיטקט הנרי ארנסט מילנר. הוא ידוע כגשר בו כלבים מגיעים אליו כדי לקפוץ או לשים קץ לחייהם, עדיין לא ברור.

מאז שנות ה-50 של המאה הקודמת, כ-50 כלבים סיימו את חייהם בקפיצה מהגשר, שגובהו 15 מטרים. באותו פרק זמן, ניסו עוד כ-600 כלבים נוספים לקפוץ באופן דומה ושרדו. בין אלה ששרדו, רבים חזרו לאותה נקודה וקפצו פעם נוספת בהזדמנות הראשונה שקיבלו.

איש לא יודע למה זה קורה, אבל לכל תקריות הקפיצה יש שני דברים במשותף: כל הכלבים בעלי חוטם ארוך וכולם קופצים מאותו מקום – החלק הימני של הגשר, בין שני חלקי המעקה האחרונים. על פי הדיווחים, כל הכלבים שקפצו מהגשר הם מזנים יחסית ארוכים, כמו רועה גרמני או טרייר סקוטי. בנוסף, כל המקרים אירעו בימים בהירים.

אז למה זה קורה בעצם? התיאוריה הכי שכיחה היא שמה שמושך את הכלבים לשם הוא ריח של סנאים, עכברים ובעיקר חורפנים, שפעמים רבות בונים את ביתם מתחת לגשר. בבדיקות שנעשו בניסיון לפתור את החידה, ניתנו לעשרה גורים מהזנים המתאימים עשרה ריחות לרחרח, ושבעה מהם העדיפו בבירור את ריח החורפן. התיאוריה הזו מתאימה ממספר סיבות: החורפנים הגיעו לאיזור הגשר בשנות ה-50, כשהקפיצות החלו, והריח שלהם חזק יותר בימים בהירים ויבשים.

עם זאת, התיאוריה עדיין לא מסבירה מדוע הקפיצות קורות בגשר זה ולא בגשרים אחרים, ולמה תמיד מאותה נקודה קבועה של הגשר. שאלה נוספת שעולה היא, האם בכלל כלבים מסוגלים לשים באופן מכוון קץ לחייהם? על פי פסיכולוג הכלבים דוקטור דייויד סנדס - הם לא יכולים. למרות זאת, כן נרשמו מקרים בודדים בהיסטוריה בהם בעלי חיים התאבדו (פרות, דולפין וגם כלב אחד).

בשנת 2005 הגיע ד"ר סנדס עם צוות צילום תיעודי לגשר כדי לנסות לפתור את התעלומה. "עזבו את הכלבים, אפילו לי כבן אדם יש פה תחושה מוזרה, כל החושים שלי עולים באש", הוא אמר. סנדס ערך מספר מבדקים במקום אבל לא מצא תשובה חד משמעית לתעלומה.

 ג'נה בת ה-20, שגרה בקרבת הגשר, מסכימה שיש בו משהו מוזר גם עבור בני אדם. "בפעם הראשונה שהגעתי לנקודה הרגשתי שהאוויר נעשה דליל ושהבטן שלי מתהפכת, קצת כמו כשאתם מפספסים מדרגה", היא סיפרה, "בפעם השנייה פשוט הרגשתי כאילו משהו רע עומד לקרות. הייתה שם אישה עם כלב ממש בקצה, והוא לא הסכים לזוז. מאוחר יותר גיליתי שבאותו סוף שבוע, שני כלבים קצפו משם ומתו".

תגיות:מענייןרץ ברשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה