חדשות בארץ

הלילה: שתי רקטות שנורו לעבר ישראל נפלו בשטח רצועת עזה

לאחר יממה של שקט, שוגרו שתי רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. מדובר צה"ל נמסר, כי זוהו שני שיגורים כושלים שנפלו בשטח הרצועה

ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר יממה של שקט, נורו הלילה (רביעי) שתי רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. הירי גרם להפעלת התרעת צבע אדום בכיסופים שבמועצה האזורית אשכול. דובר צה"ל מסר, כי זוהו שני שיגורים כושלים שנפלו בשטח הרצועה.

כזכור, ביום שני התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון בהסלמה בדרום, לאחר שעשרות רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. גורמים בכירים אמרו לאחר הישיבה, כי השרים הסמיכו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ להורות על תגובה צבאית חריפה נגד חמאס במידה והירי יימשך.

לדברי המקורות הבכירים, בישיבה הוצגו התוכניות הצבאיות לפעולה משמעותית נגד ארגוני הטרור ברצועה, שיבוצעו במתווה הדרגתי. הגורמים הביטחוניים שהשתתפו בדיון הביעו בפני השרים את ההערכה, כי חמאס אינו מעוניין בעימות וכי הוא פועל לרסן את הג'יהאד האסלאמי האחראי לירי הרקטות. עם זאת, בישיבה שררה תמימות דעים כי ישראל לא תסכים להמשך הירי והיא נערכת להגיב עליו, על אף שאינה מעוניינת בהמשך ההסלמה: "הכדור בידיים של חמאס", הבהירו הגורמים הבכירים. 

בשל המשך ירי הרקטות, ובתום התייעצויות ביטחוניות, הודיע שלשום מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), האלוף רסאן עליאן, על סגירתו המוחלטת של מרחב הדיג ברצועת עזה עד להודעה חדשה. "החמאס נושא באחריות למתרחש ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות של פעולות הטרור שנעשות כנגד אזרחי ישראל", נמסר בהודעה מטעם מתפ"ש.

הרמטכ"ל אביב כוכבי נפגש בתחילת השבוע עם ראשי הרשויות בעוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר, כי הוא הביע בפניהם את הערכתו על המנהיגות והחוסן שמפגינים ראשי המועצות והתושבים: "אנחנו מתמודדים בימים האחרונים עם אירועי אלימות בזירה הפלסטינית במספר גזרות, ופועלים להחזרת היציבות והשקט ליישובי הדרום. במקביל, אנחנו נערכים באופן מלא לאפשרות של הסלמה או הרחבת המערכה ועוסקים בהכנות הנדרשות לכך".

תגיות:רצועת עזהרקטות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה