מעניין

האיש שחי על אי בודד במשך 32 שנה: "עצוב לי לעזוב כאן, אבל ויתרתי על המאבק"

זה 32 שנה שמאורו מורנדי - מורה איטלקי בן 81, חי על אי בודד בשם בודלי, שנמצא מול חופי סרדיניה. במשך שנים מנסים גורמים שונים לפעול לגירושו מהאי, והוא נאבק - עד עכשיו

אא

זה 32 שנה שמאורו מורנדי - מורה איטלקי בן 81, חי על אי בודד בשם בודלי, שנמצא מול חופי סרדיניה. 

אל האי הגיע מורנדי בשנת 1989, כשיצא לשוט בסירתו, בדרכו לאי פולינזיה - כשבכוונתו לגור שם לגמרי לבדו, ולהתקיים מדגים ומים בלבד. אלא שסירתו נתקעה סמוך לאי בודלי, והוא למעשה מעולם לא הגשים את חלומו לחיות בפולינזיה, אלא נשאר בבודלי ושם קבע את מגוריו. "ירדתי אל החוף כדי למצוא מישהו שיעזור לי לתקן את הסירה, ופגשתי בשומר של האי", משחזר מורנדי. "הוא אמר לי שהוא בדיוק עומד לפרוש מתפקידו, ואני התנדבתי למלא את מקומו".

מורנדי מכר את סירתו, והתגורר במקלט שהוקם במהלך מלחמת העולם השנייה - אולם היה מי שמגוריו במקום הפריע את שלוותו. לדברי מורנדי, מי שהחזיק באי הוא בעצם חברה פרטית שפשטה את הרגל. אחרי שזה קרה, גורמים רבים ניסו להשתלט על האי, וכמובן דרשו את גירושו משם. 

"במשך כל שהייתי שם הייתי מנקה את האי, ודואג לשימור הטבע היפהפה שמסביב", אומר מורנדי ומוסיף: "זה הבית שלי".

במשך שנים ניסו כתבים לסקר את סיפורו המיוחד של מורנדי, שקיבל את הכינוי 'רובינזון קרוזו של איטליה', אלא שבמשך שנים הוא סירב... עד השבוע, כשהודיע כי הוא עוזב.

מורנדי כבר עייף מהמלחמות מול הגורמים שמנסים להשתלט על האי, וביניהם הנהלת הפארק 'לה מדלנה', שמעוניינת להפוך את המקלט של מורנדי למרכז הדרכה לחינוך סביבתי. "עצוב לי לעזוב אחרי 32 שנה כאן. הם אמרו לי שהם רוצים להתחיל לעשות עבודות בבית שלי. ויתרתי על המאבק. אעזוב את האי, בתקווה שגם בעתיד, מי שיהיה כאן יגן על בודלי כמו שהגנתי עליו אני", הוא מסכם בעצב. 

תגיות:מגוריםאישמאבקאי בודד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה