חדשות בארץ

בעקבות פניית ח"כ אבוטבול: הוסרה מודעת הדרושים שדרשה "זמינות בסופי שבוע ובחגים"

מודעת דרושים עבור אתר ynet וידיעות אחרונות כללה דרישה לעבודה גם בסופי שבוע ובחגים. בעקבות פנייתו של יו"ר השדולה למען שמירת השבת בכנסת, משה אבוטבול, המודעה הוסרה

  • י"ד אייר התשפ"א
ח"כ אבוטבול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ח"כ אבוטבול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מודעת דרושים עבור אתר ynet וידיעות אחרונות, שפורסמה לאחרונה, כללה כחלק מתנאי ההעסקה את החובה לעבוד גם בסופי שבוע ובחגים – תנאי המדיר את הציבור הדתי והמסורתי שומר השבת. בעקבות פניית ארגון "בצלמו" וחבר הכנסת משה אבוטבול (ש"ס), הודיעה קבוצת ידיעות אחרונות על הסרת המודעה.

הפרשה החלה לפני שבוע, כאשר ראש מחלקת המדיה החברתית של ידיעות אחרונות ו-ynet, שי ספיר, פרסם הודעה בעמוד הפייסבוק שלו לפיה הוא "מחפש עורכים/ות מעולים/ות למחלקת הסושיאל של ynet וידיעות אחרונות, לעבודה במשרה מלאה". הוא ציין בהודעה, כי נדרשת "זמינות לתורנויות בסופי שבוע ובחגים".

בעקבות פרסום מודעת הדרושים, פנה היועץ המשפטי של "בצלמו", עורך הדין מיכאל ליטווק, בתלונה חריפה לנציבות שיוויון הזדמנויות בעבודה. לדבריו, "מדובר בדבר שאינו חוקי בעליל" שכן "חוק שעות עבודה ומנוחה קובע מפורשות: 'לא יסרב הזקוק לעובד לקבל אדם לעבודה בשל כך בלבד שהוא הודיע עם קבלתו לעבודה שאינו מסכים לעבוד בימי המנוחה השבועית, ולא ידרוש ממנו לתת התחייבות לעבוד בימי המנוחה השבועית כתנאי לקבלתו לעבודה'".

"איסור האפליה על רקע דתי בשל אי הסכמה לעבוד בשבתות וחגים (ימי המנוחה) מפורט וברור 'ברחל בתך הקטנה'", הוסיף ליטווק. "לא ייתכן כי חברה מרכזית בישראל תבחר להפר את החוק בראש חוצות ולפגוע באזרחים רבים".

חבר הכנסת אבוטבול, העומד בראש השדולה למען שמירת השבת בכנסת, פנה במכתב ל-ynet, בו דרש לשנות באופן מיידי את מודעת הדרושים ולנסחה באופן שלא יפלה וידיר חלק מהאוכלוסייה: "מצער ומאכזב שגוף תקשורת כה גדול ומרכזי בישראל בוחר הן לצפצף על החוק והן להדיר ולפגוע בציבור כה גדול, והדבר אף מאכזב שבעתיים שכן כלי תקשורת ובוודאי כלי תקשורת מרכזי כמוכם אמור לייצג ולהשמיע קולות שונים ומגוונים, דבר שכמובן לא יכול לקרות כעת שכן הציבור הדתי והמסורתי נזרק מחוץ לשערי המערכת".

אבוטבול הדגיש, כי השדולה בראשותו "תמשיך לפעול ולעקוב אחרי הדבר, ואף נדאג לייצוג משפטי ללא תשלום עבור כל אדם שייפגע מדרישתכם. ככל שתחליטו להמשיך בהפרת החוק, אפעל למניעת כל פרסום ממשלתי אצלכם באתר. לא ייתכן שמדינת ישראל תממן גוף שעובר על החוק ומדיר אוכלוסיות רבות".

במכתב תגובה לאבוטבול, טענה המשנה למנכ"ל משאבים בקבוצת ידיעות אחרונות, ורד סוטו אורגד, כי "הליך גיוסם של העובדים נעשה תמיד על בסיס שיקולים עניינים ומקצועיים גרידא, ואין בו ולו שמץ של אפליה ו/או הדרה של עובדים משיקולים זרים כלשהם, לרבות לא מטעמי שמירת מצוות. מעולם לא נמנעו גיוסם של עובד/ת מחמת היותם שומרי מצוות".

"גם תוכן המודעה נשוא מכתבך אינו מלמד כלל על אפליית עובדים שומרי מצוות, כפי הנטען במכתבך. הדרישה כי עובד יבצע משמרות במהלך סוף השבוע, כגון משמרות בשעות הבוקר של ימי שישי או במוצאי שבת, בוודאי שאיננה פוגעת או מפלה את ציבור העובדים שומרי המצוות. כידוע, ביחס לעובדים רבים במשק שבוע העבודה מוגדר כשבוע עבודה בן 6 ימים (דבר שבוודאי עומד בהוראות הדין). העסקתם של עובדים כאמור כוללת, מטבע הדברים, גם עבודה ביום שישי שהוא חלק מסוף השבוע ואין בכך כל פסול".

"משאלו פני הדברים, ברור כי לא נפל כל פגם בהתנהלותה של ידיעות אינטרנט. עם זאת, ועל מנת להסיר ולו צל של ספק בעניין, הנחיתי להסיר בשלב זה את המודעה".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר בתגובה: "אני שמח שבעקבות הפנייה של חבר הכנסת אבוטבול המודעה הוסרה, ונקבע שגם עובדים דתיים יוכלו לעבוד ב-ynet למרות שאינם עובדים בשבת או בחגים. נמשיך לעמוד למען זכויות אזרחי ישראל ובכללם שומרי המסורת".

תגיות:עבודה בשבתמשה אבוטבולאפליהYNetבצלמו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה