מעניין

תופעה רפואית נדירה: בחורה מבריטניה, נרדמת בכל פעם שהיא צוחקת בפתאומיות

בלה קילמרטין, צעירה בת 24 בלבד מבריטניה, אובחנה עם תופעה רפואית נדירה ביותר - שגורמת לה ליפול לשינה, בכל פעם שהיא צוחקת בפתאומיות. "זה יכול להיות מאוד מפחיד", היא אומרת ומספרת על מקרה אחד כזה, שבו כמעט קיפחה את חייה

בעיגול: בלה קילמרטיןבעיגול: בלה קילמרטין
אא

בלה קילמרטין, צעירה בת 24 בלבד מבריטניה, אובחנה עם תופעה רפואית נדירה ביותר - שגורמת לה ליפול לשינה, בכל פעם שהיא צוחקת בפתאומיות.

לדברי רופאים מדובר בתופעה שהרפואה מכירה בה ואף נתנה לה שם - נרקולפסיה, שזה תת תחום אל אפילפסיה, או מצב שבו נופל החולה לשינה בלתי רצונית, בכל פעם שהוא צוחק. 

"זה יכול להיות מאוד מפחיד", אומרת בלה ומוסיפה כי אין ביכולתה לשלוט על הסיטואציות או על כמות הפעמים שזה קורה לה. פעם אחת היא כמעט טבעה בבריכת שחייה, לאחר שנתקפה בהתקף צחוק פתאומי ונרדמה בתוך הבריכה. 

ואם זה לא מספיק, הרי שקילמרטין אובחנה גם עם תסמונת בשם 'קטפלקסיה' - מצב שבו הרגשות משפיעים על הגוף ועל תגובותיו. "זה קורה לי אחרי שאני צוחקת בפתאומיות ממשהו שלא ציפיתי שיהיה כל כך מצחיק", היא אומרת. "במצב הזה אני מרגישה שהשרירים שלי יותר רפויים, הברכיים נחלשות והראש נשמט אחורנית. ואז העיניים פשוט נעצמות מאליהן".

אבל הקטע המוזר ביותר בכל הסיפור הזה הוא שגם בזמן השינה - בלה יודעת בדיוק מה מתרחש סביבה. "אני שומעת את מה שאומרים מסביב כאילו אני נמצאת בהכרה מלאה", היא מסבירה. 

אחת הפעמים שהכי זכורות לה הייתה אותה פעם ששפכה על עצמה כוס תה רותחת מבלי שתהיה מסוגלת לעשות עם זה שום דבר "כי הזרועות שלי לא נשמעו לי, ולא הצלחתי להזיז אותן", היא אומרת. הזרועות פשוט היו במצב רפוי כשזה קרה, למרות שהמוח נתן להן פקודה לפעול. 

קילמרטין לא נוהגת ולא שוהה אף פעם לבדה במקומות שיכולים לסכן אותה, כמו בריכה או ים. 

תגיות:רפואהמצבנדיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה