חדשות בארץ

בג"ץ: הממשלה תדון במינוי שר משפטים – עד יום שלישי  

בית המשפט העליון קבע, כי הממשלה תדון עד יום שלישי במינוי שר משפטים קבוע. שר הביטחון בני גנץ הבהיר, כי ידרוש בישיבת הממשלה למנותו לתפקיד: "לא אתן לנתניהו אף דריסת רגל"

נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פול)נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

בג"ץ דן היום (ראשון) בעתירות שהגישו התנועה לטוהר המידות והתנועה לאיכות השלטון בדרישה להורות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראש הממשלה החליפי בני גנץ למנות שרים קבועים למשרדים שאינם מאוישים, ובכללם משרד המשפטים.

בתחילת הדיון הציעה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, כי המדינה תתחייב למנות שר משפטים בתוך 48 שעות, וכי שאר המשרדים יאוישו בישיבת הממשלה ביום ראשון הבא.

לאחר הפסקה קצרה לצורך התייעצות, השיב ראש מחלקת הבג"צים בייעוץ המשפטי לממשלה, עורך הדין ענר הלמן, כי הממשלה התחייבה לדון בסוגיית מינויו של שר משפטים עד יום שלישי לפני הצהריים. הוא ציין, עם זאת, כי ראש הממשלה נתניהו אינו יכול להתחייב שאכן ימונו שרים בפועל.

בסיום הדיון נתן בג"ץ תוקף של החלטה להתחייבות. "אנחנו בשלב זה רוצים לתת הזדמנות לממשלה לבצע דברים בעצמה", אמרה חיות. "אלה סוגיות משפטיות מורכבות". על פי ההחלטה, המדינה תמסור לבית המשפט הודעה מעדכנת עד יום שלישי בשעה 13:00.

לאחר פרסום החלטת בג"ץ, הבהיר גנץ כי ידרוש בישיבת הממשלה למנותו לשר משפטים קבוע "בכדי להמשיך לשמור על הדמוקרטיה, ובהתאם להסכם שנחתם עם הליכוד. לא אתן לנתניהו אף דריסת רגל. ‏לא צריך בשביל זה 48 שעות, אפשר להביא משאל גם בתוך 48 דקות ולהפסיק את הפגיעה בשלטון החוק".

תגיות:בג"ץבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה