חדשות בארץ

ארדן במועצת הביטחון: "אסור לאפשר לאיראן יכולות גרעיניות"

בנאום במועצת הביטחון, הבהיר שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, כי ישראל לא תראה עצמה כבולה להסכם בין איראן והמעצמות שלא ייתן מענה לאיום על קיומה: "אסור לאפשר לאיראן יכולות גרעיניות – היום או בכל זמן בעתיד"

ארדן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)ארדן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, נשא הערב (חמישי) נאום במועצת הביטחון, במסגרת דיון בנושא ״המצב במזרח התיכון והשאלה הפלסטינית״. בנאומו קרא ארדן למדינות החברות במועצה להפסיק ולבזבז זמן על מחזור דיונים: "אלו זמנים סוערים במזרח התיכון. איראן ממשיכה להיות האיום הגדול ביותר על השלום והביטחון. אם המועצה רוצה למלא תפקיד תורם בהבאת יציבות באזור, עליה להתמקד בנושאים הדחופים ביותר העומדים בפני האזור ולנקוט בפעולה".

"העובדה שמנהיגי העולם מצהירים שהם מחויבים למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני אולי מעודדת, אבל זה פשוט לא מספיק", הצהיר השגריר הישראלי. "איראן ממשיכה להוות איום בלתי מתקבל על הדעת על ישראל ומדינות האזור".

"בקרב סוכנויות הביון בעולם ישנו קונצנזוס כי תוכנית הגרעין של איראן מיועדת לשימוש צבאי, ולא למטרות אזרחיות. כדי שנהיה בטוחים מפני איראן, אסור לאפשר לה יכולות גרעיניות – היום או בכל זמן בעתיד".

בהתייחסו למשא ומתן המתנהל בווינה בין איראן והמעצמות לחזרה להסכם הגרעין, אמר ארדן: "ישראל היא המדינה היחידה בעולם שהמשטר האיראני מאיים להשמיד. לכן לא נראה את עצמנו כבולים להסכם שלא ייתן מענה מלא לאיום על קיומה של מדינת ישראל".

באשר לבחירות לפרלמנט הפלסטיני הצפויות להתקיים בחודש הבא, אמר השגריר: "העובדה שארגון הטרור חמאס מורשה להשתתף בבחירות וצפוי להגדיל את כוחו צריכה להדאיג את מועצת הביטחון. אם חברות המועצה מתכוונות שוב לדבר על הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אני מצפה שהן יסבירו כיצד האו"ם יוכל לשתף פעולה עם הרשות הפלסטינית אם חמאס יהפוך להיות חלק רשמי מהרשות".

תגיות:איראןהרשות הפלסטיניתגלעד ארדןהסכם הגרעיןמועצת הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה