חדשות בעולם

"תזמינו משטרה": אב ובן יהודים גורשו ממכירה פומבית הזויה, של חפצי היטלר 

למרות שהממשלה הפדרלית שבאוסטרליה מתריעה שוב ושוב על חיסול מכירת מזכרות נאציות - השבוע גורשו אב ובן יהודים בבושת פנים, מבית מכירות שבו נערכה מכירה פומבית של רכוש הצורר הנאצי ימ"ש אדולף היטלר. מדוע הם הגיעו לשם, ומה יש לבעל בית המכירות לומר על גירושם?

אא

למרות שהממשלה הפדרלית שבאוסטרליה מתריעה שוב ושוב על חיסול מכירת מזכרות נאציות - השבוע גורשו אב ובן יהודים בבושת פנים, מבית מכירות שבו נערכה מכירה פומבית של רכוש הצורר הנאצי ימ"ש אדולף היטלר. 

בית המכירות JB, בהנהלתו של אוסטרלי מקומי בשם ג'יימס בלואיט, קרא לציבור לרכוש את קנקן הקרח, צלוחית הרוטב, קופסת סיגריות, מסרק ובקבוק - שנושאים עליהם סמלים נאציים, ובהם השתמש היטלר ימ"ש. אוסף כלי השולחן הוצע למכירה במחיר של 25,000 דולר אוסטרלי, מחיר המסרק עמד על 19,000 דולר אוסטרלי ואילו קופסת הסיגריות הוצעה במחיר מופקע של 29,000 דולר אוסטרלי (שהם שווי ערך ל22,500 דולר).

היהודים שגורשו מהמקום הם אב ובן שמתגוררים בעיר פרת' והגיעו למקום לאחר שראו פרסומים על כך בתקשורת המקומית, והסתקרנו. 

האב הוא דור שני לניצולי שואה, ואילו בנו בן 23. "הגענו לכאן כדי להבין איזה סוג של אנשים יבואו להציע הצעות קנייה על מוצרים כאלה, ועוד ימכרו אותם במחיר כל כך מופקע של 29,000 דולר לקופסת סיגריות", סיפרו בראיון לאתר החדשות האוסטרלי AJN. "מי ירצה לקנות קופסת סיגריות של אדם שניסה למחוק גזע שלם? זה רעיון מגעיל לחלוטין".

לא ברור כיצד גילו הנוכחים במקום כי השניים יהודיים, אך מרגע שהעובדה הזו התגלתה - כך הם טוענים, הם התבקשו לעזוב את המקום ולא - יתקשרו למשטרה. 

לאחר שהדבר התפרסם בכלי התקשורת, טען בעל בית המכירות כי האב והבן הורחקו מהמקום לא משום שהם יהודים, אלא משום שלא נרשמו מראש לאירוע המכירה כנדרש. 

בראיון לAJN אמר בלואיט כי הוא אינו מצטער או מתנצל על העובדה שהוא מוכר חפצי אספנות נאציים, וכי אין בכוונתו להפסיק. "אני מבין לחלוטין את דעותיהם של הקהילה היהודית ושל שאר החברה, ביחס למכירת פריטים כאלה. עם זאת, אל לנו לשכוח שהיסטוריה, נכונה או לא נכונה, היא היסטוריה", אמר והוסיף כי הוא אינו מתכוון בכך לקדם את האג'נדה של היטלר או דומיו. 

תגיות:יהודיםחנותחפציםהיטלר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה