חדשות בארץ

נתניהו: לא צריך את רע"מ, צריך בחירות ישירות

במסיבת עיתונאים משותפת עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל נערכת למבצע חיסונים נוסף בעוד כשישה חודשים. הוא קרא ליו"ר ימינה, נפתלי בנט, להצהיר על הסכמתו לקיום בחירות ישירות לראשות הממשלה: "יש רוב עצום במדינה שתומך בפתרון הנכון הזה"

נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ערכו הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים בנושא החיסונים נגד נגיף הקורונה, וזאת בעקבות חתימת ההסכמים הנוספים עם חברות פייזר ומודרנה. נתניהו הודיע כי ישראל נערכת למבצע חיסונים נוסף בעוד כשישה חודשים. בנושא הפוליטי הוא חזר על קריאתו לקיים בחירות ישירות לראשות הממשלה כדי לפתור את המבוי הסתום: "אפשר לעשות את זה מיד, זה תלוי רק באדם אחד – בנפתלי בנט".

בתחילת דבריו אמר נתניהו, כי ישראל רכשה 16 מיליון חיסונים נוספים מפייזר ומודרנה: "ישראל נערכת כעת לצאת למבצע חיסונים נוספים בעוד כשישה חודשים. תכינו את הכתפיים וגם את הילדים, כי ההערכה שלנו היא שעד אז יהיו חיסונים מאושרים לילדים", אמר.

נתניהו מתח ביקורת על שר הביטחון בני גנץ, מבלי לנקוב בשמו: "לא ראיתי הפקרות כזו בנושא כל כך חשוב, שנוגע לבריאות ולחיים של אזרחי ישראל. הייתי צריך להילחם עם שר הבריאות ואנשי צוותו, לתת את המילה האישית שלי לראשי פייזר ומודרנה".

"במהלך הבחירות שוחחתי איתם ואמרתי שאנחנו רוצים לרכוש חיסונים נוספים כי החיסון פג תוקפו באיזה שהוא שלב, שאנחנו מוכנים להתחייב על מספר גדול מאוד של חיסונים. הם הסכימו, אבל דרשו התחייבות תקציבית ברורה. אמרתי בסדר, ונתקלנו במכשול פוליטי, כל מיני דרישות למינויים פוליטיים. לאחר הבחירות שוב נתקלתי באותם מכשולים".

נתניהו הודה לראשי החברות על ההסדר שהושג לבסוף: "ביקשנו לקנות פחות חיסונים כי יש לנו יכולת לשלם על פחות, ואת היתרה נרכוש באופציות. לשמחתי הם הסכימו. זה מבטיח שיהיו לנו חיסונים ולא נחזור אחורה".

באשר לפלונטר הפוליטי, מיקד נתניהו את דבריו בקריאה ליו"ר ימינה, נפתלי בנט, להודיע על הסכמתו לבחירות ישירות לראשות הממשלה: "יש רוב עצום במדינה שתומך בפתרון הנכון הזה, זה חוצה את רוב המפלגות בכנסת. הבחירות האחרונות גם הוכיחו שהציבור רוצה דבר פשוט – הוא רוצה ממשלת ימין. יש בכנסת 65 מנדטים של ימין מובהק, והסיבה היחידה שבגללה אי אפשר להקים עכשיו ממשלת ימין זה עניינים אישיים, לא אידיאולוגיים".

"לכן עכשיו יש רק שתי אפשרויות – או להקים ממשלת שמאל עם עלה תאנה ימני, עם לפיד, העבודה, מרצ, המשותפת. זה בניגוד גמור לרצון הבוחר, גם בניגוד גמור להתחייבויות שנתנו גדעון סער ונפתלי בנט במערכת הבחירות. האפשרות השנייה היא הקמת ממשלת ימין יציבה לארבע שנים אחרי בחירות בזק לראשות הממשלה, כדי שהציבור יבחר מי יהיה ראש הממשלה הבא. לא צריך לפזר את הכנסת ולא צריך ללכת לבחירות חמישיות, צריך לעשות משאל עם מהיר כדי לצאת מהפלונטר. תנו לעם להחליט. אני כמובן אקבל כל תוצאה, ואני מקווה שכך ינהגו גם מתמודדים אחרים. זה פתרון הכי פשוט, הכי מוסרי, הכי דמוקרטי".

"אפשר לעשות את זה מיד, זה תלוי רק באדם אחד – בנפתלי בנט. אם בנט יתמוך בהצעה הזאת – יש לזה רוב. אין סיבה שלא יתמוך בכך, הוא הרי התחייב לממשלת ימין והתחייב לא לשבת תחת לפיד והשמאל. נפגשתי איתו כמה וכמה פעמים, והצעתי לו להיות חלק מרכזי בממשלת ימין שנקים יחד. באותה מידה הצעתי גם לגדעון סער להצטרף ולהיות מרכיב משמעותי בממשלה, כי הרי אין בינינו מחלוקת אידיאולוגית. לצערי, למרות שאני קיבלתי מנדט מהנשיא להקים ממשלת ימין, בנט – במקביל למשא ומתן איתנו – מנהל משא ומתן גם לממשלת שמאל. זה אומר שרק בגלל אמביציה אישית להיות ראש ממשלה עם שבעה מנדטים, בנט לא נותן לי אפשרות אמיתית למצות את המנדט ולהקים ממשלת ימין יציבה וחזקה".

נתניהו נמנע מתשובה ישירה לשאלה האם הוא מוכן לשיתוף פעולה עם רע"מ: "לא צריך את רע"מ, צריך בחירה ישירה כדי לצאת מהפלונטר הפוליטי ולהקים ממשלה יציבה. ברגע שאתה נבחר, אתה מקים את הממשלה – זה מה שהחוק המוצע יגיד. זה פותר את כל השאלה הזאת".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מסר בתגובה לדברי ראש הממשלה: "נתניהו, מדינת ישראל לא צריכה עוד מערכת בחירות. זה לא בחירות ישירות, זה מסלול עוקף למריחת זמן על חשבון הציבור. הגיע הזמן להקים ממשלת אחדות ישראלית. זה אפשרי".

תגיות:נפתלי בנטבחירה ישירהבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה