חדשות בארץ

"דמם של החרדים הותר": משחק המחשב שמדמה הרג של חרדים - מעורר סערה ברשת

לצד האלימות ההולכת וגוברת של ערבים ישראליים כלפי יהודים חרדים, מתפרסם לו כעת ברשתות החברתיות סרטון מזעזע של משחק מחשב, שמדמה הרג של חרדים ומעודד את התופעה ההזויה. חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי, נשא את דבריו ואמר כי זה זמן רב שהצעקה מושמעת, אך איש לא באמת שומע אותה

אא

לצד האלימות ההולכת וגוברת של ערבים ישראליים כלפי יהודים חרדים, מתפרסם לו כעת ברשתות החברתיות סרטון מזעזע של משחק מחשב, שמדמה הרג של חרדים שמעודד את התופעה ההזויה.

כידוע, תופעה מטרידה ביותר נראית לאחרונה ברשתות החברתיות הערביות: סרטונים שבהם נראים ערבים תושבי ישראל מתעללים בחרדים, מתעדים את מעשיהם וזוכים לאהדה רבה. באחד הסרטונים נראה בחור ערבי תושב מזרח ירושלים, שמכה אדם חרדי שהתהלך לתומו באחד מרחובות העיר. בסרטון נראה הערבי כשהוא מפיל את הבחור החרדי אל הארץ, מתעד את הנעשה וצוחק.

בסרטונים נוספים שהועלו לרשתות החברתיות, מתועדים מעשי פשיעה של ממש כנגד החרדים, ביניהם כנגד הרב אליהו מאלי - ראש ישיבת ההסדר ביפו, שהותקף באכזריות על ידי פורעים ערבים. 

בתגובה להפצת הסרטון, יו"ר סיעת ש"ס בכנסת - חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי, נשא את דבריו ואמר כי זה זמן רב שהצעקה מושמעת, אך איש לא באמת שומע אותה. "התרענו בזמן אמת, אך מזמן נחצו כל הקווים האדומים", הוא אומר. 

במשחק המחשב עומדות מטרות בדמות יהודים בעלי חזות חרדית, שהמשחק אמור לירות בכמה שיותר מהן. 

 

גם מנכ"ל ארגון 'אופק' אלעד צדיקוב, הגיב למחדל החמור והגיש כעת תלונה במשטרת ישראל כנגד בונה ומפיץ המשחק. "ההסתה החמורה כנגד הציבור החרדי, היא פרי ביאושים של שנת שיסוי קשה בזירה הפוליטית והתקשורתית", הוא אומר. "רק בשבוע שעבר קבעה המשנה לפרקליט המדינה, נורית ליטמן כי ההסתה ברשת של ערן רובינפלד, עורך גראפי בכיר וספק ממשלתי 'להזרים גאזים לישיבות' – הוא לגיטימי במסגרת חופש הביטוי.

"הדין המעוות והמפלה צועק השמיימה, ומהווה תקדים להתרת דמם של הציבור החרדי. לא בכדי מס' ימים לאחר מכן, אנו עדים לפרסום משחק רשת המסית בפועל לרצח חרדים. בשום מדינה בעולם, האירוע הזה לא היה מתקבל בסלחנות תקשורתית, פוליטית וציבורית".

אולם בישראל, לדבריו, הכל מותר. "רק בישראל מורים לעצמם היתר גופי התקשורת, המשפט והאכיפה למלא פיהם מים נוכח ארועים קשים אלו. בימים בהם ערביי ישראל מפעילים גל אלימות והשפלה כנגד הציבור התורני בישראל – חובתינו כעם ישראל להתאחד ולהתלכד ולא להמשיך במסע הצייד ההדדי זה כלפי זה".

לדבריו המציאות שבה הגויים קמים כדי לפגוע בציבור החרדי, היא "תמונת מראה לחשבון נפש נוקב, שעם ישראל כולו צריך לעשות עם עצמו וזה הזמן לכך. דווקא כעת בימי ספירת העומר, בהם עלינו להרבות אהבת חינם".

ומה צריכה להיות לטענתו התגובה המיידית והקולקטיבית של כל עם ישראל, לאלימות הערבית? "המענה הטוב ביותר לגל האלימות הערבי, הוא עצירה מוחלטת של כל מסחר או פעילות עסקית אחרת עם הציבור הערבי. נסיון העבר מורה חד משמעית כי פגיעה כלכלית היא אפקטיבית מיידית לריסון פנים חברתי של ערביי ישראל", הוא מסכם. 

תגיות:משחקהרגחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה