ונשמרתם

שתה מיץ גת ואושפז במצב קשה

גבר בן 49 אושפז במצב קשה כשהוא סובל מהרעלת גת, לאחר ששתה מדי יום כמויות גדולות של מיץ גת במטרה לרזות. הרופאים נאלצו לכרות חלק מהמעי הדק שלו

  • ח' אייר התשפ"א
עלי גת (תמונה: שאטרסטוק)עלי גת (תמונה: שאטרסטוק)
אא

גבר בן 49 אושפז בבית החולים קפלן במצב קשה כשהוא סובל מהרעלת גת, שנגרמה לאחר ששתה מדי יום כמויות גדולות של מיץ גת במטרה לרזות. הרופאים נאלצו לבצע ניתוח חירום ולכרות חלק מהמעי הדק שלו.

המטופל הגיע בשבוע שעבר לבית החולים, עם תלונות על כאבי בטן קשים. הבדיקות שעבר הראו כי הוא סובל מאיסכמיה של המעי הדק, כלומר מאספקת דם בלתי מספקת למעי. עם זאת, הן שללו את האפשרות כי מדובר בגידול, דלקת, מחלות ספיגה ופתולוגיות נוספות. בדיקת רעלים בשתן העלתה ממצאים חריגים, והצוות הרפואי ניסה להבין את הגורם לכך.

"שאלנו את המשפחה על גורמי רקע מספר פעמים, אבל הם לא העידו על משהו חריג", סיפרה ד"ר מיטל זיקרי דיטש, רופאה ביחידה לטיפול נמרץ כללי בקפלן. "לאחר שהטוקסולוגיה בשתן הציגה עדות להימצאות אמפטמינים, שהם למעשה סם ממריץ, והתעקשנו שוב מול המשפחה, הם סיפרו כי בשבועות האחרונים המטופל נוהג לשתות מיץ גת על מנת לרזות".

בני משפחתו של החולה סיפרו, כי בשבועות האחרונים הוא טחן גת בבלנדר ושתה את המיץ כארבע פעמים ביום. לדברי ד"ר זיקרי דיטש, "מדובר באדם בריא בדרך כלל, שרצה לרדת במשקל, והחליט לשתות מיץ גת על מנת לדכא את התיאבון. חשוב להבין, שתהליך הטחינה של הגת ממצה את האמפטמינים הקיימים בחומר, והופך את המשקה לסם ממריץ בריכוז גבוה. הריכוז הגבוה במיץ, בשילוב עם תדירות הצריכה הגבוהה של המטופל, הובילה לירידה באספקת הדם למעי הדק אצל המטופל, והוא נדרש לניתוח חירום, במסגרתו הכירורגים כרתו לו חלק מהמעי הדק".

בעקבות הניתוח, חל שיפור במצבו של החולה, הוא עירני, נושם בכוחות עצמו ולא נשקפת סכנה לחייו. "הרעלת גת היא מסוכנת מאוד, וכמו כל סם ממריץ, יכולה להזיק למערכות שונות בגוף", הוסיפה הרופאה. היא ציינה, כי מקרה דומה שהגיע ליחידה לפני מספר שנים הסתיים במותו של המטופל כתוצאה מההרעלה.

תגיות:בית החולים קפלןהמעי הדקמיץ גת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה