חדשות בארץ

נתניהו: "על בנט להפסיק לדהור לממשלת שמאל"

בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הפתרון לפלונטר הפוליטי הוא קיום בחירות בזק ישירות לראשות הממשלה. הוא קרא ליו"ר ימינה נפתלי בנט לתמוך בהצעת הליכוד להרכב הוועדה המסדרת: "אם לא יעשה זאת – פירוש הדבר שהוא חובר לשמאל"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 16:07)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (שני) הצהרה קצרה בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת: "יש פתרון לפלונטר הפוליטי, ורוב עצום בציבור תומך בו", אמר. "במקום להרכיב ממשלות אבסורדיות, למשל עם ראש ממשלה שקיבל בבחירות רק שבעה מנדטים, יתקיימו בחירות ישירות לראשות הממשלה. הציבור יבחר ישירות את ראש המממשלה בבחירות בזק, בלי לפזר את הכנסת".

"היום גם מגיע רגע האמת של נפתלי בנט", הוסיף נתניהו שנועד בצהריים עם יו"ר ימינה. "הוא התחייב שלא לשבת תחת לפיד עם מרצ והעבודה בתמיכת המשותפת. לכן עליו להפסיק לדהור לממשלת שמאל יחד עם לפיד, מרצ והעבודה. עליו לתמוך בהצעתנו לוועדה המסדרת, שמונעת את העברת הכוח בכנסת לשמאל ואף משאירה בידיו את זכות הווטו, ולתמוך בפתרון הבחירה הישירה – דבר שרוב עצום בקרב מצביעיו שלו תומך בו. אם בנט לא יעשה זאת – פירוש הדבר שהוא חובר לשמאל".

בחלקה הסגור לתקשורת של ישיבת הסיעה, המשיך נתניהו לתקוף את יו"ר ימינה: "בנט אמר בבחירות שלא יהיה ראש ממשלה עם עשרה מנדטים כי זה לא מוסרי ולא דמוקרטי, אבל זה מה שהוא עדיין מנסה לעשות כרגע עם לפיד, מרצ, העבודה והמשותפת. הם דנים עכשיו בממשלה של השמאל. הם קוראים לזה אחדות, אבל זו ממשלה של השמאל עם שיתוק פריטטי שמוכר לכם. זה דבר רע מאוד לעם ישראל. זה כמובן לא משקף את ההתחייבויות של בנט מהבחירות".

מוקדם יותר הבהיר יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, את התנגדותו לבחירות ישירות לראשות הממשלה. "שמעתי אתמול את ההצעה של נתניהו ודרעי", אמר בפתח ישיבת סיעתו. "בואו נקרא לזה בשם האמיתי: זה לא בחירות אישיות, זה בחירות חמישיות. במקום ממשלת אחדות ישראלית, עוד בחירות".

"לא צריך עוד בחירות", הצהיר לפיד. "היו בחירות. הן נגמרו בזה שבפעם הרביעית לנתניהו אין ממשלה. אם הוא לא יצליח להרכיב ממשלה, נבקש מהנשיא את המנדט כדי להקים ממשלת אחדות ישראלית. ממשלת אחדות ישראלית תשים סוף לקטסטרופה הזאת. נעביר הגבלת קדנציות לראש הממשלה. נוודא שאנשים עם כתבי אישום והרשעות פליליות לא ינהלו את המדינה. בעוד שלושה שבועות יכולה להיות פה ממשלת אחדות ישראלית. זה עדיף בהרבה על בחירות חמישיות".

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, הביע אף הוא התנגדותו לקיום בחירות ישירות לראשות הממשלה: "לא נכון לשנות את שיטת הממשל הנוהגת באמצע ההליך הפרלמנטרי", אמר בפתח ישיבת סיעתו. "הדבר דומה לשינוי כללי המשחק תוך כדי המשחק". סער הבהיר כי אינו חוזר בו מסירובו להצטרף לממשלה בראשות נתניהו: "עמדתנו לא השתנתה. בראיית תקווה חדשה יש שתי חלופות להקמת ממשלה. האפשרות הראשונה – ממשלת ימין בראשות מועמד אחר. ניתן להקים ממשלה כזו בקלות ובמהירות. האפשרות השנייה – הקמת ממשלת אחדות פריטטית, עם הסדרים שיאפשרו לתקווה חדשה לעמוד על הערכים, העקרונות והשקפת העולם שלנו. שתי האפשרויות עדיפות על בחירות נוספות. זה לא הזמן לקחת את ישראל לבחירות נוספות".

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה