חדשות בארץ

דרעי: "בחירה ישירה לראשות הממשלה – פתרון למבוי הסתום"

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר בפתח ישיבת סיעתו, כי הצעת החוק לבחירה ישירה חד-פעמית של ראש הממשלה נועדה לפתור את המשבר הפוליטי המתמשך: "אנחנו לקראת בחירות חמישיות ששוב לא יביאו הכרעה. ממשלת 'רק לא ביבי' תחזיק זמן קצר מאוד"

דרעי בכנסת, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)דרעי בכנסת, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, נשא היום (שני) דברים בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, בה התייחס להצעת החוק שהגישה ש"ס לקיום בחירה ישירה חד-פעמית לראשות הממשלה: "הצעת החוק לא משנה את המשטר, היא גם לא משנה את הכללים. היא רק נותנת פתרון למבוי סתום שמדינת ישראל נקלעה אליו", אמר.

"אנחנו לקראת בחירות חמישיות ששוב לא יביאו הכרעה", הוסיף דרעי. "למרות שהימין קיבל 65 מנדטים, הוא לא מצליח להרכיב ממשלה. יש דיבורים על ממשלה חלופית, שנראית לי הזויה. ממשלה עם כל כך הרבה קטבים. כמובן כותרות יפות – אחדות, שינוי. הכותרת האחת היא – ממשלת 'רק לא ביבי'. אין לה שום מכנה משותף אחר, היא תחזיק זמן קצר מאוד, ומי יודע מה הנזקים שתביא בתקופה הקשה הזאת שעם ישראל זקוק לממשלה יציבה וחזקה".

"העם הוא הריבון במדינת ישראל – שיאמר את דברו בצורה הברורה ביותר, את מי הוא רוצה ראש ממשלה", הצהיר יו"ר ש"ס. "אני מעריך שלמי שייבחר תהיה אפשרות להקים ממשלה. אם ראשי הסיעות בכנסת, למרות רצון הציבור, לא ישכילו להתכנס סביב 61 מנדטים ולתת אמון בראש הממשלה – תוך פרק זמן קצר נלך לבחירות חמישיות. אבל נדע לפחות שעשינו את המאמץ".

מוקדם יותר הביע יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, את התנגדותו לקיום בחירות ישירות לראשות הממשלה מבלי לפזר את הכנסת: "לא נכון לשנות את שיטת הממשל הנוהגת באמצע ההליך הפרלמנטרי", אמר בפתח ישיבת סיעתו. "הדבר דומה לשינוי כללי המשחק תוך כדי המשחק". סער הבהיר כי אינו חוזר בו מסירובו להצטרף לממשלה בראשות נתניהו: "עמדתנו לא השתנתה. בראיית תקווה חדשה יש שתי חלופות להקמת ממשלה. האפשרות הראשונה – ממשלת ימין בראשות מועמד אחר. ניתן להקים ממשלה כזו בקלות ובמהירות. האפשרות השנייה – הקמת ממשלת אחדות פריטטית, עם הסדרים שיאפשרו לתקווה חדשה לעמוד על הערכים, העקרונות והשקפת העולם שלנו. שתי האפשרויות עדיפות על בחירות נוספות. זה לא הזמן לקחת את ישראל לבחירות נוספות".

על פי נוסח הצעת החוק, שהוגשה על ידי חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ומשה ארבל, ישראל תלך בתוך חודש לבחירות ישירות חד-פעמיות לראשות הממשלה. כל חבר כנסת יוכל להציג את מועמדותו, ובלבד שיאסוף חתימות של 20 חברי כנסת שימליצו עליו. בבחירות המיוחדות יוכלו להצביע רק מי שהשתתפו בבחירות האחרונות לכנסת. המועמד המנצח יידרש להשיג לפחות 40% מהקולות לפחות, ובמידה שאף אחד מהמועמדים לא יחצה רף זה – יתקיים סיבוב שני בתוך 14 ימים. מרגע פרסום התוצאות, הזוכה יקבל לידיו את סמכויות ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי. לרשותו יעמדו 90 ימים כדי להרכיב ממשלה, ועליו להודיע על כך ליו"ר הכנסת מבלי שהנשיא יהיה מעורב בהליך.

תגיות:אריה דרעיבחירה ישירהבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה