ונשמרתם

טעות רשלנית ומוות כאוב: הרשת מגיבה על מותה בטרם עת של אושר דרעי ז"ל

בעקבות מותה המצער של אושר דרעי, הבחורה שנפטרה בעקבות הקצפת החלבית שטעמה במסעדה הבשרית - עשרות פוסטים מרגשים מציפים את הרשת

אא

בעקבות מותה המצער של אושר דרעי, הבחורה שנפטרה בעקבות הקצפת החלבית שטעמה במסעדה הבשרית - עשרות פוסטים מרגשים מציפים את הרשת. 

דרעי ז"ל בת ה-22 מחצור הגלילית, הייתה אלרגית לחלב, ונפטרה שעות ספורות לאחר שאשפזה את עצמה בבית החולים. 

לפניכם כמה מהפוסטים היותר נוגעים שנחשפנו אליהם. 

"בטח רובכן שמעתן על הבחורה המסכנה ז"ל עם אלרגיה לחלב, שאכלה קצפת במסעדה בשרית והסתבר שהייתה קצפת חלבית", פותחת מיטל מונר את הפוסט שלה וכותבת. "זה הזכיר לי שיחה שניהלתי עם בני בן השמונה לפני כחודשיים. כיתה ב'. 

פלג: אמא, אני ממש כועס על *** מהכיתה. הלוואי שהיום הוא לא יבוא לכיתה, כי כולנו סובלים בגללו. 

אני: מה קרה? אני מכירה את אמא שלו, היא מאוד חמודה. אם רבתם, אני אדבר איתה ונחשוב ביחד מה עושים ואיך פותרים את המצב. 

פלג: לא. לא רבנו אמא, אבל בגלל אנחנו לא יכולים להכניס לכיתה דברים שהוא אלרגי אליהם. את יודעת, מוצרי חלב, מעדנים, שוקולד למריחה בלחם, ביצים לא ממש מבושלות טוב, בוטנים אפילו אסור לנו להביא. במבה. אמא, במבה אסור וזה ממש לא נעים. רק בגללו".

בנקודה זו מיטל מרגישה שהלב שלה מתכווץ. "הילד שלי רגיש מאוד לסובביו, עבר המון בחיים ותמיד חושב על אחרים, אז שיקפתי לו את הדברים. עניתי לו: אתה צודק פלג, זה מאוד קשה, נכון? שכש*** נמצא אתם לא יכולים לאכול את הדברים האלו, כי זה מסוכן לו. 

פלג: נכון, זה לא הוגן. רק בגללו. 

אני: פלג, לכם אסור לאכול את הדברים האלו כי הוא נמצא וזה מסכן את החיים שלו, הוא יכול למות אם ייגע או יאכל מהם בטעות, וזה באמת קשה לכם. אבל תחשוב עליו לרגע, הוא כל הזמן לא יכול לאכול במבה ושוקולד למריחה, מעדני חלב, בוטנים. ימי הולדת הוא היחיד שלא מקבל עוגה, הוא תמיד נזהר בכל מה שאוכל ואם בטעות יאכל משהו מהרשימה הזאת, הוא ימות. אתה יוצא מהכיתה ואוכל מה שבא לך".

לפלג היו דמעות בעיניים. "אמא, את צודקת. מחר אני אספר לכולם מה שאמרת לי".

 

אתם רוצים לעזור בהצלת הילד הבא?

כשהיא ראתה שבנה שומע ומקבל, היא החליטה להגיד עוד וסיפרה לו שכשהיא הייתה ילדה, אסור היה לה לאכול מוצרי חלב, וגם אם טעמה ופל בטעם שוקולד, הייתה חווה כאבי בטן קשים ואשפוז בבית החולים עד שהרופא לימד אותה איך להרגיל את הבטן למוצרי חלב. "אבל זה לא מה שיש לחבר שלך מהכיתה. אצלי האלרגיה לא הייתה קשה כמו אצלו".

היום, כשהיינו בסופר, סיפרתי לפלג על הבחורה שאכלה קצפת ומתה, והוא אמר: "אמא, חבל שהמלצר לא למד עם מישהו כמו *** מהכיתה שלנו. כי הוא היה שם לב שזה יהיה בלי חלב, אבל זה לא אשמתו אי אפשר לדעת על אנשים שהם אלרגיים לחלב. גם עלייך אמא, לא רואים. את יפה בדיוק כמו תמיד", סיכם הילד בתמימות. 

אביטל הדר לא נוטה לשתף ברשתות החברתיות דברים אישיים, ובייחוד לא מה שקשור לילדיה. "אבל הסיפור של הבחורה הצעירה עם אלרגיה לחלב שנפטרה אמש בגלל שהגישו לה בטעות קצפת חלבית במסעדה בשרית כשרה - פשוט לא עוזב אותי. הסיפור הנוראי הזה והמוות המיותר שאפשר היה למנוע, פשוט מזעזע אותי. לבן שלי יש אלרגיות למזון. אלרגיה היא מסוכנת ומסכנת חיים. אלרגיה עלולה להרוג.כל שנה נולדים ילדים עם אלרגיות מסכנות חיים, וזה בעלייה מטורפת בשנים האחרונות, בעולם המערבי. לא יודעים למה, לא יודעים איך לעצור את זה וזה יכול לקרות לכל אחד, פשוט לכל אחד. בכל משפחה ללא קשר לדת, מוצא, מעמד והשכלה. 

המודעות לאלרגיות והיחס לילדים אלרגיים במדינת ישראל, מדהימה אותי כל פעם מחדש. אנו הורים לילדים אלרגיים במאבק תמידי לשמור על חיי ילדינו. ממש נאבקים בהורים אחרים, בממסד, ברשויות והרשימה עוד ארוכה. אתם רוצים לעזור בהצלת הילד הבא? רוצים למנוע את המוות המיותר הבא? אז חשבו פעמיים לפני שאתם נותנים לילדכם לאכול בגינת המשחקים הציבורית. 

אם אמא מבקשת מכם 'בבקשה, לא לפתוח במבה כי זה יסכן את הילד שלה - אז התחשבו בה. אל תגרמו לילדים האלה לעזוב את המקום רק בגלל אוכל. פעם הבאה שאומרים לכם שיש ילד אלרגי בגן או בכיתה, אל תעקמו את האף. הוא בסכנת חיים. תפעלו לפי החוקים ותספגו את אי הנוחות ואל תכניסו אוכל אלרגני לגני הילדים ובתי הספר. התחשבו בילדים עם אלרגיות מסכנות חיים. בשבילכם זה רק אוכל, בשבילנו זה חיים. 

תגיות:כאבמוותמסעדהרשלנותאלרגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה