חדשות בעולם

דיווחים באיראן: סגן מפקד כוח קודס מת מהתקף לב

מוחמד חיג'אזי מונה לסגן מפקד כוח קודס בתחילת 2020, לאחר חיסולו של קאסם סולימאני. הוא מילא שורה של תפקידים בכירים במשמרות המהפכה, ובין השאר הוביל את פרויקט דיוק הטילים של איראן וחיזבאללה

חיג’אזי ׁ(צילום: אתר משמרות המהפכה)חיג’אזי ׁ(צילום: אתר משמרות המהפכה)
אא

כלי תקשורת באיראן דיווחו הערב (ראשון), כי מוחמד חיג'אזי, סגן מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, מת מהתקף לב.

חיג'אזי, בן 65, החל את דרכו במשמרות המהפכה עם הקמתם בשנת 1979. הוא השתתף במלחמת איראן-עיראק בשנות ה-80, ובמהלך הקריירה הארוכה שלו במשמרות הוא מילא שורה של תפקידים בכירים. בין השאר הוא כיהן במשך עשר שנים כמפקד הבסיג' – מיליציית המתנדבים של המשמרות, כמפקד המטות המשולבים וכסגן המפקד של הארגון. הוא שימש גם כיועץ למודיעין וביטחון של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי.

לפני מספר שנים עבר חיג'אזי ללבנון, ושימש בתפקיד מפקד גיס לבנון של כוח קודס. במסגרת תפקיד זה, הוא פיקד על הכוחות האיראניים המוצבים במדינה. באוגוסט 2019 חשף צה"ל, כי חיג'אזי מוביל את פרויקט דיוק הטילים של איראן וחיזבאללה תחת פיקודו הישיר של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני. לאחר חיסולו של סולימאני בפעולת התנקשות אמריקנית בעיראק בינואר 2020, החליט מפקד משמרות המהפכה, חוסין סלאמי, למנות את חיג'אזי לסגנו של איסמאעיל קאאני, שמונה למחליפו של סולימאני בראשות הכוח האחראי על פעילות משמרות המהפכה מחוץ לשטח איראן.

ׁפרויקט הטילים המדויקים, ארכיון (סרטון: דובר צה"ל)

תגיות:איראןמשמרות המהפכהכוח קודס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה