חדשות בארץ

מחאת נכי צה"ל: "המדינה רואה אותנו דרך החור של הגרוש"

מאות נכי צה"ל הפגינו מול משרד הביטחון בתל אביב, במחאה נגד התנהלות האגף לשיקום נכים במשרד ובדרישה לרפורמה מקיפה: "ברית הדמים הופרה ברגל גסה על ידי הפקידות הקרה"

(קרדיט תמונה: דוברות הסתדרות לאומית)(קרדיט תמונה: דוברות הסתדרות לאומית)
אא

מאות נכי צה"ל קיימו הבוקר (ראשון) הפגנה מול משרד הביטחון בקריה בתל אביב, במהלכה מחו על האופן בו מטפל בהם האגף לשיקום נכים במשרד הביטחון. המפגינים דרשו לבצע רפורמה מקיפה באגף, וזאת לאחר שבשבוע שעבר איציק סעידיאן, נכה צה"ל הסובל מהלם קרב בעקבות לחימתו במבצע צוק איתן, הצית את עצמו במחאה על הטיפול בו.

המפגינים חסמו לסירוגין כבישים באזור, וחלקם התעמת עם שוטרים. הם הניפו שלטים עליהם נכתב, בין היתר, "כולנו איציק סעידיאן" ו"לא משאירים פצועים מאחור". המפגינים דורשים מהממשלה ליישם את דו"ח ועדת בן ראובן, שהמליצה על צעדים לקיצור הביורוקרטיה בטיפול בנכי צה"ל.

יו"ר ארגון נכי צה"ל, עידן קלימן, אמר בהפגנה: "מעטים מאזרחי מדינת ישראל, וטוב שכך, מבינים מה זה להיות פצוע רתוק לכיסא גלגלים, קטוע גפיים, עיוור או פוסט טראומטי שפצעיו לא נראים אבל נפשו מדממת. החובה הערכית והמוסרית של העם היפה שלנו נעוצה לדורי דורות בברית הדמים שבין האזרחים ללוחמים. ברית דמים זו הופרה ברגע גסה – לא על ידי האזרחים אלא על ידי הפקידות הקרה. לא פשוט להתמודד עם נכות מכל סוג שהוא על בסיס יומי, בידיעה שאין מרפא לעולם, אבל כל זה בסדר בתנאי שהמדינה ממלאת את חובתה ועומדת מאחורי פצועי צה"ל כדי לעשות כל שניתן לשקמם".

"תפקידו של לוחם בצה"ל הוא להגן על האזרח. אבל כאשר המדינה מפנה עורף לבנותיה ובניה שנותרו נכים, המציאות כואבת ושונה", הצהיר קלימן. "בשנים האחרונות חל שינוי דרמטי ביחסים בין המדינה ונכי צה"ל – הלך הרוח של היום רואה הכל דרך החור של הגרוש. הלך רוח שתמציתו כיצד המערכת יכולה לחסוך כסף על גבם ובריאותם של נכי צה"ל, עד רמת סיכון חיינו".

שר הביטחון בני גנץ הודיע ביום חמישי האחרון על החלטתו לקדם רפורמה באגף השיקום ולמנות את זיו שילון להוביל את התהליך. הבוקר הוא הודיע, כי בימים הקרובים יביא לממשלה ולכנסת שורה של החלטות שמגבש צוות הפעולה במשרדו כדי לקדם שינויים משמעותיים בטיפול בנכי צה"ל.

מלשכתו של גנץ נמסר, כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה את עיקרי דו"ח בן ראובן, שכולל צעדים לפישוט תהליכי ההכרה בנכי צה"ל, בדגש על לוחמים. בנוסף, שר הביטחון מתכוון להעלות החלטות הנוגעות לביטול מבחן ההכנסה תוך יישום הרפורמה בתגמולי המחיה לפי המודל שגובש בדו"ח עמינח, קידום עיגון זכויות הנכים בחקיקה וקידום תוכנית לאומית לנפגעי פוסט טראומה. במכתב ששלח לראש הממשלה בנימין נתניהו, דרש גנץ לכנס ישיבת ממשלה דחופה בנושא: "נכי צה"ל ומערכות הביטחון הקריבו את היקר להם מכל תחת שירות המדינה, ואנו מחויבים להעניק להם את הטיפול הטוב ביותר", כתב. "בטוחני כי בנושא זה קיים קונצנזוס 'מקיר לקיר' בממשלה ובכנסת, וכי כולנו נירתם לכך".

במצבו של סעידיאן בן ה-26, המוגדר אנוש, חל הבוקר שיפור קל, והוא הוכנס לניתוח בבית החולים שיבא בתל השומר. אחיו, אבי סעידיאן, אמר הבוקר לרדיו 103fm: "הגעתי כבר ב-07:00 בבוקר, התחלתי להתפלל לידו, ובדיוק הרופא טפח לי על הגב ואמר לי 'אתה יודע שאנחנו מכניסים אותו לניתוח?'. בדיוק אמרתי שמע ישראל".

"אני מבקש מכל עם ישראל, מכל מי ששומע אותי, לא משנה איפה הוא נמצא, לא משנה מי הוא – התפילות שלכם נשמעות", אמר סעידיאן בהתרגשות. "איפה שאתם – תחזיקו פרק תהילים. זה מה שיציל את אחי. הפגנות זה הכול בסדר, אבל מה שיציל את אחי כרגע זה רק תפילות, כי השם רופא ומרפא. אני מבקש מעם ישראל שלא יפסיקו להתפלל".

אנא עשו חסד והתפללו לרפואתו של יצחק בן לידה סעידיאן.

תגיות:משרד הביטחוןנכי צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה