חדשות בארץ

סמוטריץ’: עדיפה ממשלת לפיד-בנט על פני ממשלת ימין בתמיכת רע"מ

יו"ר מפלגת הציונות הדתית הבהיר, כי מבחינתו עדיפה הליכה לבחירות חמישיות או אף הקמת ממשלת לפיד-בנט על פני הקמת ממשלת ימין בתמיכת רע"מ: "ההיסטוריה לא תסלח למי שיהיה מעורב בזה"

סמוטריץ’ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שב והבהיר הבוקר (ראשון) כי לא יתן יד להקמת ממשלת ימין בהימנעות של רע"מ, וכי מבחינתו עדיפה הליכה לבחירות חמישיות או אף הקמת ממשלת לפיד-בנט אותה כינה "יצור כלאיים".

בתגובה לדבריו של איש התקשורת הימני שמעון ריקלין, שהזהיר מפני הסכנה שבהקמת ממשלה על ידי הגוש המתנגד לנתניהו, כתב סמוטריץ' כי "האלטרנטיבה היא ממשלת ימין על מלא. רק שבמקום להתאמץ עליה אתם רצים לזרועותיהם של תומכי טרור. גם בחירות חמישיות עדיפות בהרבה על ההתאבדות הזו. ואתה יודע מה, גם יצור כלאיים שלהערכתי לא יקום, ואם כן אז יחזיק מעמד חודשים ספורים ויתרסק, והימין יחזור כמו גדול – עדיף על הרס הימין והציונות".

"הלכת לאיבוד שמעון יקירי", הוסיף סמוטריץ'. "חשב מהר מסלול מחדש וחזור הביתה. לא מקימים ממשלה שנסמכת על מי שמטרתם הייתה ונשארה הרס המפעל הציוני. אל תתן יד להרס הימין ומדינת ישראל, ההיסטוריה לא תסלח למי שיהיה מעורב בזה".

אמש פרסמה מפלגת הציונות הדתית סרטון, שהשווה את יו"ר רע"מ מנסור עבאס ליאסר עראפת. "בפעם הקודמת כשהיו כאן מי שהלכו שולל אחרי מתק שפתיים דו-פרצופי (זוכרים איך עראפת דיבר שלום באנגלית ומלחמה בערבית?) – זה התפוצץ לנו בפנים", כתב סמוטריץ'. "לא נאפשר לחזור על הטעות המסוכנת הזו שוב. לא מקימים ממשלה שנשענת על תומכי טרור אנטי ציוניים".

על פי הדיווח של יקי אדמקר בוואלה, סמוטריץ' נפגש לאחרונה עם יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, בניסיון לשכנעו להצטרף לממשלה בראשות נתניהו. במקביל נפגשה חברת הכנסת אורית סטרוק מהציונות הדתית עם חבר הכנסת זאב אלקין מתקווה חדשה. "התרשמותי היא שזה אפשרי", אמרה לוואלה.

ראש הממשלה נתניהו קרא שלשום לסער לחזור לליכוד ולהצטרף לממשלה: "אנחנו ניצבים בפני אתגרים גדולים מאוד. מול האתגרים הללו, מדינת ישראל זקוקה לממשלה לאומית חזקה, ממשלה ימנית יציבה. אני קורא לגדעון סער: הליכוד זה הבית שלך, אתה גדלת בבית הזה. אתה תתקבל כאן בזרועות פתוחות. זה לא הזמן להקים ממשלת שמאל, בוא תצטרף אלינו כדי להקים ממשלת ימין יציבה". סער, שבמהלך מערכת הבחירות ולאחריה הבהיר מספר פעמים כי לא יחבור לממשלה בראשות נתניהו, לא הגיב עדיין על קריאתו של ראש הממשלה.

בתוך כך, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נפגש אמש עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, וצפוי לקיים בימים הקרובים פגישות נוספות עם ראשי המפלגות בגוש מתנגדי נתניהו. הפגישות נועדו לקדם הסכמות, שיאפשרו ללפיד לקבל מהנשיא ראובן ריבלין את המנדט להרכבת הממשלה, וזאת בהנחה – שכרגע מסתמנת כסבירה – שנתניהו לא יצליח להקים ממשלה.

תגיות:יאיר לפידבצלאל סמוטריץ'מנסור עבאסבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה