חדשות בארץ

מנדלבליט לבג"ץ: אין עילה להתערב בהטלת המנדט על נתניהו

בתשובה לעתירה, שדרשה לבטל את החלטת הנשיא להטיל על ראש הממשלה בנימין נתניהו את תפקיד הרכבת הממשלה, טען היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי אין עילה להתערבות שיפוטית

מנדלבליט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש היום (רביעי) לבג"ץ תגובה מקדמית לעתירה שדרשה לבטל את החלטתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל על ראש הממשלה בנימין נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה. מנדלבליט השיב כי יש לדחות את העתירה על הסף בהיעדר כל עילה להתערבות משפטית.

מנדלבליט ציין בתגובתו את מעמדו הייחודי של נשיא המדינה, את החסינות המוקנית לו מכוח סעיף 13(א) לחוק יסוד נשיא המדינה, ואת הפסיקה העקבית של בתי המשפט לפיה "היקף הביקורת השיפוטית על החלטות הנשיא הקשורות במילוי תפקידו צר ביותר".

בעתירה, שהוגשה על ידי עורכת הדין דפנה הולץ-לכנר בשמם של 70 עותרים המאוגדים בקבוצת "מבצר דמוקרטיה", עלתה גם טענה בנוגע לשאלת כשירותו של נתניהו לשמש בתפקיד ראש הממשלה, בשל כתב האישום הפלילי שהוגש נגדו. היועץ המשפטי לממשלה דחה את הטענה, שכן לדבריו בית המשפט כבר קבע בעבר כי אין מניעה להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על נתניהו.

נתניהו הגיש שלשום את תגובתו לעתירה, וביקש לדחותה על הסף. בדברי התשובה שהגישו בשמו עורכי הדין מיכאל ראבילו, רועי שכטר ואופק ברוק, נכתב כי "העתירה הינה למעשה עתירה נגד עמדת הבוחר, וכל הניסוחים הפתלתלים לא יכולים לכסות על העובדה, שלמעשה העותרים סבורים שבחירת הבוחר 'אינה סבירה' וכי בית המשפט צריך להפוך עצמו לערכאת ביקורת על סבירות שיקול הדעת הפוליטי של העם – הוא הריבון".

עורכי הדין הוסיפו כי "עם כל הכבוד, לבית המשפט הנכבד אין כל סמכות בדין להתערב בהחלטת הבוחרים, בהחלטת נשיא המדינה או בהחלטתו העצמית של ראש הממשלה ולמעשה לפסול את ראש הממשלה נתניהו מכהונה כראש ממשלה, כאשר חוק יסוד הממשלה וחוק הממשלה לא מעניקים לבית המשפט הנכבד סמכות כזו אלא קובעים את ההיפך הגמור. העתירה מבקשת מבית המשפט לשבור את הכלים ולנפץ את כל שיאי האקטיביזם עד עתה. בית המשפט מתבקש לדחות על הסף נסיונות לא ראויים אלו לערב אותו בלב ליבו של ההליך הפוליטי".

תגיות:בג"ץאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה