חדשות בארץ

7 שנות מאסר לאדם שריגל לטובת איראן

עלי מנצורי התחזה לאזרח בלגי, ונעצר ב-2013 כשברשותו צילומים ומפות של מקומות שונים בישראל. "פעל מתוך חשש לחיי משפחתו באיראן". העונש: 7 שנות מאסר

אא

בספטמבר 2013 נעצר עלי מנצורי בחשד לריגול לטובת איראן. השבוע גזר עליו בית המשפט המחוזי מרכז, שבע שנות מאסר בפועל.

מנצורי התחזה לאזרח בלגי, ונתפס כשברשותו תמונות ומפות של המעברים בנמל התעופה בן גוריון וכן של בניין השגרירות האמריקנית בתל אביב. הוא הורשע בעבירות של סיוע לאויב במלחמה, וריגול לטובת המודיעין האיראני.

7 שנות מאסר לעלי מנצורי שריגל לטובת איראן (צילום: תקשורת שב''כ)7 שנות מאסר לעלי מנצורי שריגל לטובת איראן (צילום: תקשורת שב''כ)

בגזר הדין ציינו השופטים את העובדה שמנצורי פעל מתוך מניעים של פחד אישי וחשש לחייו ולחיי בני משפחתו שנותרו באיראן, אך "הנזק אשר היה צפוי להיגרם לביטחון המדינה ממעשי הנאשם הוא רב. הנאשם החל בהכנת תשתית מסחרית אשר אמורה הייתה ליצור מסווה לפעילות מודיעין איראנית, שממנה היה האויב מפיק תועלת רבה והייתה צפויה פגיעה ממשית בביטחון המדינה ואזרחיה".

השופטים קיבלו את טענת ההגנה באשר למניעי מעשיו של מנצורי, כולל העובדה שיירצה עונש מאסר רחוק מבני משפחתו, כמו כן התחשבו שהודה מהר בהאשמות כלפיו וחסך זמן משפט, וכן את העובדה שלמעשה לא נגרם נזק למדינה, ולכן נגזר העונש של שבע שנות מאסר.

תגיות:מרגליםאיראןמאסר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה