חדשות בארץ

נתניהו: "אסור להישאר אדישים לאיומי ההשמדה של מבקשי נפשנו"

בנאומו בטקס האזכרה הממלכתי לחללי צה"ל שנערך בהר הרצל בירושלים, קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להישאר אדישים לאיומי המלחמה וההשמדה שמשמיעים אויבי ישראל: "עלינו להיאחז בארצנו במלוא כוחנו ובמלוא נחישותנו"

נתניהו בטקס (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו בטקס (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

טקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל בירושלים התקיים הבוקר (רביעי) בשעה 11:00. בתום צפירה של שתי דקות, חלף מטס מיוחד של חיל האוויר במבנה חסר מעל בית העלמין הצבאי בהר. הטקס, שהחל לאחר מכן, נערך במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון, הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ, ראש עיריית ירושלים, אישי ציבור נוספים ובני המשפחות השכולות. במקביל נערכו עצרות זיכרון ב-52 בתי העלמין הצבאיים ובאתרי ההנצחה ברחבי הארץ.

את נאומו בטקס פתח ראש הממשלה בנימין נתניהו במילים אישיות: "אני נמצא כאן כראש ממשלה וכאח שכול, כבן למשפחת השכול. אני חלק מכם. לפני 45 שנים נפל אחי הבכור והאהוב יוני, בהובילו את לוחמי סיירת מטכ"ל לשחרור החטופים באנטבה. בכל יום שחלף מאז אני חושב עליו ומתגעגע אליו. כך גם אתם עם יקיריכם שנפלו על הגנת המדינה. כולנו יחד עומדים מלוכדים וכואבים, ולצידנו ניצבים כל אזרחי ישראל. בנים ובנות גידלנו ורוממנו, וכבר 73 שנים הם מבטיחים בחירוף נפש את עצמאות ישראל. 73 שנים של תוגה, 73 שנים של תקומה".

"אסור לנו אף פעם להישאר אדישים לאיומי המלחמה וההשמדה של מבקשי נפשנו", הצהיר ראש הממשלה. "לו היינו מקדמים ב-1973 את פני הסכנה בזמן, ייתכן מאוד והיו נחסכים מאיתנו המוני הרוגים ופצועים. כדי שמדינת ישראל לא תהיה אפיזודה חולפת בתולדות עמנו, עלינו להיאחז בארצנו במלוא כוחנו ובמלוא נחישותנו".

"כל אחד מאיתנו זוכר את רגע הבשורה על נפול יקירינו. כשהם נפלו – נפלנו גם אנחנו. בנפול אחי – לא ידעתי אם אקום ואיך אקום. הרגשתי כמי שאיבר מגופו נגדע. יד, רגל, לב. ההלם היה כה גדול, שאיבדתי כליל את חוש הטעם, ומעבר לכך אבד לי טעם החיים. אני יודע שכך קרה אצל רבים מכם. תחושה דומה פקדה את הוריי זכרונם לברכה ואת אחי הצעיר. ובכל זאת, כמו רבים מכם, מצאנו את הכוחות לקום. שנים לאחר מכן אמר אבי: 'החיים הם נהר אדיר שסוחף אותך קדימה ונוסך בך כוחות חדשים'. כך כולנו. דאבנו עמוקות, קמנו, נאחזנו בחיים".

"וכך קרה גם לעמנו. לא ויתרנו על חלום הדורות, והקמנו מחדש את מדינתנו. בזכות הנופלים גיבורי האומה, שתמיד איתנו, אנו מציינים 73 שנים של תחייה מחודשת, 73 שנים של בניין המדינה, של עשייה כבירה, של פריחה מופלאה. 73 שנות תוגה, 73 שנות תקומה. יהי זכרם של חללי מערכות ישראל נצור עימנו לעד", חתם ראש הממשלה את דבריו.

תגיות:יום הזיכרוןבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה