חדשות בארץ

גנץ: "החללים – חור בלב האומה"

שר הביטחון בני גנץ נשא דברים בטקס הקראת שמות חללי ישראל בהיכל הזיכרון בהר הרצל: "במהלך כמעט ארבעים שנות שירות בצה"ל, וגם כעת, הולכים איתי הפנים והשמות של החללים הפרטיים שלי"

גנץ בטקס (צילום: לע"מ)גנץ בטקס (צילום: לע"מ)
אא

בהיכל הזיכרון בהר הרצל נערך הבוקר (רביעי) טקס הקראת שמות חללי ישראל, במעמד שר הביטחון בני גנץ. בנאומו בטקס, שהתקיים זו הפעם השנייה, אמר גנץ כי "לכל חלל יש ייחוד, וכמעט בכל יום מתקיימת אזכרה למי מהם, אבל יחדיו הם החללים של כולנו ומרכיבים חלל לאומי קולקטיבי – חור בלב האומה".

"היכל הזיכרון הממלכתי שבו אנו עומדים הוא נכס לאומי בעל חשיבות היסטורית עמוקה, המסמל את התגשמות הציווי שלקחנו על עצמנו – לזכור את כולם", הוסיף גנץ. "כאן, בהיכל הזה, כל הנופלים שווים".

"לא לשווא נבחרה המילה חלל לתאר את הנופלים: הריק הנורא הזה, שאין מילים שיוכלו לתאר. במדינת ישראל, רוויית המערכות, בכל אחד מאיתנו ישנו חלל כזה. במהלך כמעט ארבעים שנות שירות בצה"ל, וגם כעת, הולכים איתי הפנים והשמות של החללים הפרטיים שלי".

"רק אתמול עברתי כאן, בקיר הזה, עם מזכיר ההגנה האמריקאי, ודיברנו על המסע האישי שלי אחרי צוק איתן שבו ביקרתי כל אחת מהמשפחות – שם שם, בית בית. בכל מקום סיפור שקורע את הלב, לכל משפחה דרכה להתמודד, לכל אחד דרך המיוחדת לו – וכולם בליבנו".

"מי שחווה אובדן, לא ישכח אותו לעולם", המשיך שר הביטחון. "בזכרוננו הפרטי, אף בהיעדרם הם חיים כל כך – החדר שנותר כפי שהיה, הסימניה שנותרה באותו העמוד בספר, הזמן שקפא מלכת. ביום הזה מתחבר הזיכרון הפרטי של כל אחת ואחד מאיתנו לזיכרון לאומי של כולנו כאומה".

"היכל הזיכרון שבו אנו נמצאים, הטקס של הקראת השמות שמיד נתחיל בו, הם הדוגמה לחיבור הזה: כל שם הוא עולם ומלואו, וכל השמות – הם הסיפור שלנו. ביום הזה, יותר מאשר בכל יום אחר, אנו מבקשים מכם, בנות ובני המשפחות השכולות, לשתף, לאפשר לנו להיאחז באותם רגעי חיים. לספר על יפי ויפות הבלורית והתואר, לשחזר את כל אותם רגעים אחרונים והרגעים שלפניהם. לומר, שוב ושוב, את כל אותן המילים שלא הספקתם לומר. אנחנו, כולנו, מחויבים לשמוע, מחויבים להקשיב, מחויבים לזכור".

"אנחנו מחויבים לעשות הכל כדי שלא יהיו עוד מלחמות", הצהיר שר הביטחון בסיום דבריו. "לנהוג באחריות, להתייחס לחיילינו בחרדת קודש. היום הזה שבו לא יהיו עוד מלחמות לצערי רחוק, ואנו נמשיך לבצע את משימותינו, להגן על המולדת, ולחיות גם על חרבנו".

תגיות:יום הזיכרוןבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה